فرماندار آ ق قلا:

فرماندار آق قلا گفت: یکی از برنامه های جدی که برای توسعه روستاهای شهر ستان آق قلا در دستور کار قرار دادیم" هر روستا یک محصول" است تا با افزایش ظرفیت های اقتصادی در روستاها این موفقیت را به دیگر روستاهای استان و کشور نیز صادر کنیم.

 "هر روستا یک محصول" از برنامه های جدی توسعه اقتصادی روستاهای شهرستان است/ لزوم توحه بیشتر به زیر ساخت ها

سلیمان هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24 در حاشیه بازدید از روستای بدون بیکار تولید مبلمان عطاآباد، اظهار کرد: اجرای این برنامه فقط منتهی به تولید مبلمان نیست و در بخش های مختلف از جمله تولید محصولات و بومگردی و گردشگری نیز به دنبال اجرائی شدن آن هستیم تا همچون روستای عطا اباد در کشور بدرخشند.

وی افزود: شهرستان آق قلا نزدیک به 20 روستا در آق قلا با الگو برداری از روستای عطا اباد هم اکنون در بخش های مختلف اقتصادی فعال هستند به گونه ای که باید نیروی کار خود را از خارج از روستا تامین کنند .

هاشمی ادامه داد: وقتی مردم روستاها به لحاظ اقتصادی توانمند شوند دیگر مهاجرتی به شهر ها نخواهند داشت و عطااباد نمونه روستایی بدون بیکاری در استان و کشور است که حالا نیروی کار خود را خارج از روستا تامین میکند.

وی افزود: هم اکنون سطح فعالیت ها آن قدر توسعه یافته که زنان به عنوان کارآفرینان صنعت مبل سازی در این روستا به موفقیت های زیادی دست پبدا کرده اند و این مساله به دیکر روستاها سرایت کرد و زنان دیگر روستاها نیز در بخش های مختلف نیز توانمند شده اند.

فرماندار آق قلا با بیان اینکه توجه به زیر ساخت های روستاهای آق قلا در دستور کار جدی قرار دارد، اظهار کرد: اق قلا رتبه سوم را در بحث تخصیص مصوبات سفر ریاست جمهوی به خود اختصاص داده است .به این صورت که 844 میلیون تومان برای اجرای 50 طرح عمرانی و مبلغ 965 میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی در نظز گزفته شده است.

هاشمی گفت: در حال حاضر نیز بنیاد برکت هم در روستای عطاآباد برای حمایت از تولید کنندگان و پرداخت تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان حاضر است و صندوق کار آفرینی نیز بخش دیگری از پرداخت این تسهیلات را بر عهده دارد.

وی افزود: حمایت از تولید کنندگان این روستا و دیگر روستاهای شهرستان و ایجاد زیر ساخت های مناسبتر موجب می شود تا بسیار از افرادی که در دیگر شهرهای استان نیازمند کار و یا یادگیری این حرفه هستند به عطا اباد  مراجعه کنند و این الگو را به شهرها و روستاهای خود ببرند.

گفتنی است چند روز پیش حوزه هنری استان تو یک روزه عطااباد را برای بررسی توسعه اقتصادی این روستا برای عکاسان و خبرنگاران فراهم کرده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار