مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲(گلستان):

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ (گلستان) گفت: به طور متوسط روزانه ۴۰ واگن ۶۵ تنی، از طرق خطوط عریض و نرمال راه آهن بین‌المللی "اینچه‌برون - ترکمنستان - قزاقستان" بارگیری و تخلیه می‌شود که این رقم طی سال‌های اخیر کم سابقه است.

روزانه ۴۰ واگن در راه‌آهن اینچه‌برون تخلیه و بارگیری می‌شود

به گزارش گلستان 24، محسن اعتماد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه آهن بین‌المللی اینچه‌برون - ترکمنستان - قزاقستان از خطوط ریلی با اهمیت کشور است که نقش مهمی در توسعه مبادلات ریلی و تجاری ایران و گلستان با کشورهای آسیای میانه و همچنین رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در نواحی مرزی دارد.

وی افزود: با روی کارآمدن دولت سیزدهم و نگاه ویژه به تکمیل زیرساخت‌های راه آهن اینچه برون از جمله مرکز لجستیک و محوطه سازی‌های آن، اقدامات خوبی طی ۲ سال اخیر با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان منابع ملی انجام شده است.

اعتماد اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۹ فقط ۳ هزار مترمربع محوطه سازی برای تخلیه بار در راه آهن اینچه برون ایجاد شده بود اما طی ۲ سال اخیر ۶ محوطه جدید با مساحت ۵۰ هزار مترمربع انجام شد و ۶ محوطه دیگر نیز با مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع با هزینه پیش بینی شده ۵۲ میلیارد تومان درحال انجام است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان)، ادامه داد: صرف هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساخت‌های راه آهن بین المللی اینچه برون طی ۲ سال اخیر درحالی است که از زمان افتتاح این راه آهن تا سال قبل از سال ۹۹ در مجموع فقط ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های این خط ریلی هزینه شده بود.

وی به سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان و بازدید آیت الله رییسی از ایستگاه راه آهن اینچه برون اشاره کرد و بیان داشت: در جریان این سفر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های راه آهن اینچه برون و احداث خط دوم راه آهن سبز دشت به بندرگز پیش‌بینی شد که ظرف سه سال تخصیص خواهد یافت.

اعتماد گفت: هم اکنون عقد قراردادهای لازم با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای انجام برخی زیرساخت‌های باقی مانده راه آهن اینچه برون از محل اعتبارات سفر رییس جمهور درحال پیگیری و انجام است.

وی افزود: علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده سفر رییس جمهور، در همان سفر که وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند، 50 میلیارد تومان اعتبار از منابع راه آهن جهت انجام فعالیت‌های عمرانی در راه آهن اینچه برون تخصیص یافت که در حال اجراست.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) با اشاره به اهمیت راه آهن بین المللی اینچه برون در توسعه اقتصادی و اشتغال مناطق مرزی و گلستان اضافه کرد: درحال حاضر ۲۵۰ نفر از جوانان مناطق مرزی استان در امر تخلیه و بارگیری محموله‌های ریلی مشغول به کار هستند که با افزایش بارهای صادراتی تعداد بیشتری مشغول بکار خواهند شد.

اعتماد ادامه داد: راه‌آهن بین المللی اینچه برون درکنار نقش آفرینی برای رشد و توسعه اقتصادی گلستان، توانسته با ایجاد اشتغال برای جوانان این استان بویژه مناطق مرزی، امیدآفرین نیز باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار