شهردار گرگان:

شهردار گرگان به ایرنا گفت: تامین بودجه یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداران است که برای دستیابی به آن به فراخور شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور و شهر برنامه‌های مختلفی ترسیم می‌شود تا اداره شهر با چالش روبرو نباشد.

تامین بودجه یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداران است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: رویکرد جدید شهرداری گرگان بر محور خلق ارزش افزوده از دارایی‌ها و مستغلات این نهاد استوار است و مولدسازی اراضی و عرصه‌های متعلق به شهرداری به عنوان اصلی‌ترین راهبرد شهرداری گرگان در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم فصل جدیدی در بخش تامین منابع درآمدی ترسیم کنیم.

وی گفت :‌ بخش‌های مختلفی برای تامین بودجه شهر در لایحه بودجه دیده می‌شود به عنوان مثال احداث واحدهای خدماتی مانند جایگاه‌های توزیع سوخت بنزین و گاز مایع و یا اجاره آنها از جمله موارد درآمدزایی شهرداری است اما سود این بخش پاسخگوی نیاز مالی شهرداری نیست.

سیدالنگی ادامه داد:‌ احداث بازار موزه هفت شهر با زیربنای ۵۰ هزار مترمربع و شهربازی مدرن با امکان استقرار و پیش‌بینی حدود صد ابزار بازی و سرگرمی از جمله طرح‌هایی است که اجرای آن از دوره‌های گذشته مدیریت شهری آغاز شده و تلاش می‌کنیم زمان بهره‌برداری آن‌ها را کوتاهتر کنیم تا از این محل به درآمد پایدار برسیم.

وی افزود: برای دوره پیش‌رو به دنبال احداث واحدهای مسکونی و تجاری در اراضی شهرداری هستیم تا در دوره کوتاه شاهد خلق ارزش افزوده از این اراضی باشیم.

شهردار گرگان اظهار داشت: ۶۰ درصد بودجه امسال شهرداری گرگان بر محوریت کسب منابع درآمدی از صنعت ساختمان و فروش پروانه و عوارض ساختمان نهاده شده که امیدواریم با مشوق‌های پیش‌بینی‌شده این منابع درآمدی محقق شود.

کاهش رغبت انبوه‌سازان برای دریافت پروانه

سیدالنگی با اشاره به رکود نسبی صنعت ساختمان در کشور اظهارداشت: پس از ورود دولت به طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن شاهد کاهش رغبت عمومی انبوه‌سازان و سازندگان مسکن برای دریافت پروانه هستیم.

شهردار گرگان گفت : حذف قیمت زمین در طرح دولت برای ساختمان‌سازی سبب می‌شود قیمت تمام‌شده مسکن کاهش یابد و رغبت سازندگان برای ورود به حوزه ساختمان و دریافت پروانه فروکش کرده و در نتیجه درآمدهای این بخش شهرداری کاهش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار