رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان:

رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: منابع مالی شهرداری گرگان برای اجرای پروژه‌های گردشگری کافی نیست و به ناچار باید سراغ سرمایه‌گذار بخش خصوصی برویم.

منابع مالی شهرداری گرگان برای اجرای پروژه‌های گردشگری کافی نیست

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌اکبر بصیرنیا  اظهار کرد: به عنوان مثال فعالیت‌هایی مانند زیپ‌لاین یا تله کابین از جمله پروژه‌های طولانی مدت با دوره بازگشت سرمایه بالای ۱۰ سال است که اگر دوره واگذاری این عرصه‌های جنگلی کمتر از ۳۰ سال باشد، سرمایه‌گذار را دچار تعلل می‌کند.

وی افزود: دوره تعیین شده برای تنظیم قرارداد بین شهرداری با منابع طبیعی با توجه به اهداف ترسیم‌شده برای مباحث گردشگری گرگان به ویژه در ناهارخوران و النگدره همخوانی ندارد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان هم به خبرنگار ایرنا گفت : برای توسعه و گسترش روزافزون گردشگری چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در عرصه‌های طبیعی گرگان به ویژه ناهار خوران و النگدره نداریم.

زهرا نورا افزود : با وجود ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق جنگلی گلستان باید در تهیه و تنظیم قرارداد با منابع طبیعی دقت بیشتری صرف کنیم.

وی ادامه داد: در قرارداد فعلی مباحثی مانند هزینه بیمه عرصه و اعیان النگدره و ناهار خوران بر عهده شهرداری سپرده شده در حالی که توان مالی این نهاد در حال حاضر به اندازه‌ای نیست که بخواهد این هزینه‌ها را تقبل کند.

نورا گفت: برخی از مفاد این قرارداد از وظایف ذاتی و سازمانی منابع طبیعی است که به مجموعه مدیریت شهرداری گرگان سپرده شده که باید اصلاح و بازنگری شود

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار