مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری استان به ترتیب ۳۷.۳ و ۷.۶ درصد و میانگین کشوری این رقم ۴۱ و ۸.۹ درصد است که تلاش دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال گلستان ضروری است.

تلاش دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال گلستان ضروری است/افزایش تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی

به گزارش گلستان 24، حسبن خواجه‌مظفری اظهار کرد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان از ۲۰ میلیارد به ۴۰ میلیارد ریال در استان افزایش یافته است. 

وی در حوزه پرداخت تسهیلات به رسته‌های خانگی در استان گفت: قشر خبرنگاران و کسانی که دنبال فروش برخط محصولات تولیدی این حوزه بوده، می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اکنون به هر متقاضی واجد شرایط تا سقف ۱.۵ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

وی گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می‌توانند از طریق ثبت اطلاعات در سامانه اقدام کرده و مدت زمان بررسی و صدور مجوز از حدود سه ماه به ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

پیشتر خواجه‌مظفری اعلام کرده بود که امسال در این استان با ثبت ۲۱ هزار و ۴۷ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های مرتبط در سامانه کارا، ۶۴ درصد تعهد ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفری گلستان در ایجاد شغل محقق شده است.

به گفته وی ایجاد شرکت‌های پشتیبان با هدف حمایت از افراد توانمند در عرصه تولید و بازاریابی فروش پیش از این مورد تصویب قرار گرفته است که از این ظرفیت برای حمایت از تولیدکننده خرد (مشاغل خانگی) استان با توجه به ظرفیت‌ها، استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار