دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان گرگان:

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در حال حاضر 2هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که 54 هزار واحد مسکونی در آن جای گرفته است.

وجود 2700هکتار بافت فرشوده در گلستان/اختصاص20 میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت معابر

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی ملک صبح امروز در نشست آموزه‌های زلزله بم و لزوم نوسازی مسکن شهر گرگان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد شهرهایی که بافت فرسوده دارند از 15 شهر به 18 شهر در ایتان رسیده است .

وی افزود: چنانچه تدابیر بلند مدت و جدی برای احیای بافت های فرسوده ، سکونتگاه های غیر مجاز و بررسی دقیق ساختمان های در حال ساخت انجام نشود بدون شک در وضعیت بسیار بسیار بدی قرار خواهیم گرفت.

ملک ادامه داد: گلستان کلکسیونی از وقوع حوادث غیر مترقبه است و به همین دلیل دومین استان خطر پذیر کشور شناخته شده است .

وی افزود: امروز جامعه مهندسی تکلیف سنگینی در رابطه با مقاوم سازی ساختمانها دارد .

ملگ گفت: تسهیل گری برای مقاوم سازی ساختمانهای فرسوده از مهم ترین برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته و امسال میلغ 50 میلیارد تومان بابت محرومیت زدایی در محلات کم برخودار تخصیص پیدا کرده که 25 میلیارد تومان از این مبلغ برای اجرای طرح های زیر ساختی در گرگان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: آسفالت معابر از نمونه برنامه هایی است که در این مدت با جدیت پیگیری شده و بالغ بر 20 میلیارد تومان برای آسفالت معابر استان تخصیص پیدا کرد و در همین راستا 203 هزار متر مربع از معابر استان توسط شهرداری ها آسفالت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار