استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: ستاد و مدیریت اجرای سند «الگوی کشت» در گلستان تشکیل شده که موفقیت در اجرایی شدن آن نیاز به اتلاف و تقسیم بین بخشی دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

ستاد اجرای سند «الگوی کشت» در گلستان تشکیل شده است/توسعه باغات در اراضی شیبدار

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد زنگانه  عصر امروز در مراسم رونمایی از سند الگوی کشت در استان با حضور ۲ معاون وزیر جهادکشاورزی و شماری محققان و مدیران جهادکشاورزی استان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم برای شتاب در اجرای طرح‌های توسعه این بخش، مصوبه‌های خیلی خوب را برای استان دیده که باید تلاش دستگاه‌ها در این زمینه دوچندان شود.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اصلاح و احیای مراتع و بیابان‌زدایی، ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های گلخانه‌ای، شتاب در اجرای طرح زهکشی اراضی، لایروبی آب‌بندان، توسعه شبکه آبیاری نوین، حل مشکلات توسعه باغات در ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیب‌دار را از جمله طرح‌های مصوب سفر دولت سیزدهم در اسفندماه سال ۱۴۰۱ برشمرد.

استاندار گلستان گفت: اجرای سند «الگوی کشت» در این استان تمرکز بر روی ۱۴ محصول زراعی بوده که ۹۶ درصد از زمین‌های مستعد کشاورزی را برای تولید این محصولات شامل می‌شود.

زنگانه گفت: اجرای این طرح مزیت بسیار ارزشمند برای این استان خواهد داشت که کاهش مصرف آب کشاورزی، جهش تولید در دیمزارها، ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد استان از جمله دستاورد اجرای آن است.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید دانه‌های روغنی در اجرای الگوی کشت در استان باید بیش از گذشته باشد.

زنگانه افزود: استان گلستان برای اجرای سند «الگوی کشت» آماده بوده تا هرچه زودتر این طرح مهم را در این خطه عملیاتی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار