مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبر داد:

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ به ۲۰ درصد، تقسیط بدهی مالیاتی تولیدکنندگان تا ۳۶ ماه، معافیت صادراتی واحدهای صادرکننده، بازگرداندن مالیات ارزش افزوده واحدهای تولیدکننده تا یک ماه از جمله حمایت‌های سازمان مالیاتی برای رونق تولید است که اجرای آن در گلستان مورد تاکید قرار دارد.

کاهش نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ به ۲۰ درصد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، قربان حاجی‌مشهدی در مراسم راه‌اندازی یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق‌قلا اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که در مناطق محروم گلستان اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید کنند از معافیت مالی پنج تا ۲۰ ساله برخوردار خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای مستقر در پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد و گفت: فضای اختصاص‌داده شده به پارک علم و فناوری گلستان بسیار اندک و کمتر از ظرفیت این واحدها است.

حاجی مشهدی ادامه داد: در برخی استان‌های کشور فضای در اختیار قرارداده شده به پارک‌های علم و فناوری به چندصد هکتار می رسد اما این محدوده در گلستان ۱.۳ هکتار است.

وی بیان کرد: معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی مستقر در پارک علم و فناوری، فرصت مناسبی برای جوانان ایده‌پرداز و خلاق برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی است تا بدون دغدغه به مشارکت در تولید بپردازند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: طرح دولت برای رونق تولید و بهبود اقتصاد با اجرای بخشودگی مالیاتی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم، رغبت استمرار تولید را در کارخانه‌های استان افزایش داد.

حاجی‌مشهدی افزود: کاهش نرخ مالیات از تولیدکنندگان، ارائه مشوق‌ها و بخشودگی جرایم مالیاتی از واحدهای تولیدی در گلستان در حال اجرا است و روزانه ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ برای بخشودگی مالیاتی و اطلاع از نحوه اجرای آن به ادارات شهراستان ها مراجعه می کنند.

وی بیان کرد: سیاست‌های مالیاتی در راستای اجرای حمایت از تولید و تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری قرار گرفته و سازمان مالیاتی با هوشمندسازی نظام مالیاتی و راه‌اندازی سامانه‌های متنوع دسترسی مودیان را به خدمات مالیاتی تسهیل کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: واحدهای تولیدی در صورت تسویه اصل بدهی مالیاتی خود می‌توانند از بخشودگی حداکثری جرایم مالیاتی بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار