فرمانده مرزبانی گلستان:

فرمانده مرزبانی گلستان گفت: روزانه ۶۰ دستگاه کامیون ترانزیت از پایانه مرزی اینچه‌برون به مقصد ترکمنستان و بالعکس انجام می شود که مرزبانی آمادگی دارد با فعالیت شبانه روزی خود این رقم را تا ۶۰۰ دستگاه در روز افزایش دهد.

تردد روزانه  ۶۰ دستگاه کامیون ترانزیت از پایانه مرزی اینچه‌برون

به گزارش گلستان 24، سرهنگ احمدرضا حاتمی امروز در مراسم معارفه و تکریم فرماندهان جدید و قدیم هنگ مرزی اترک در گنبدکاووس اظهار کرد: درحوزه ترانزیت ریلی و راه آهن هم با استقرار نیروهای مرزبانی این آمادگی وجود دارد تا حجم ترددهای این بخش هم افزایش و شبانه‌روزی گردد و هر سه درب مسافری، ترانزیتی و ترانشیتی مرز اینچه برون نیز فعال شود.

سرهنگ حاتمی بابیان اینکه کنترل و مراقبت از مرزهای خشکی و دریایی جمهوری اسلامی مطابق قانون برعهده مرزبانی است، بیان داشت: فرماندهی مرزبانی گلستان در اجرای راهبردهای مرزبانی فراجا در حوزه هوشمندسازی نوار مرزی اقدامات خوبی انجام داده و رصد و پایش مرزهای این استان با استفاده از وسایل الکترونیکی در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی گلستان همچنین با اشاره به اقدامات عمرانی این یگان نظامی گفت: عملیات بازسازی بناها و پاسگاه‌های مرزی استان درحال انجام است و در آینده‌ای نزدیک هم عملیات احداث پاسگاه گروهان اینچه برون و سپس گروهان مراوه‌تپه آغاز خواهد شد.

به گفته وی، همچنین در راستای ارتقای فعالیت‌های سازمانی و در آینده‌ای نزدیک، گردان مرزی مراوه‌تپه هم در این شهرستان مرزی راه‌اندازی خواهد شد.

سرهنگ حاتمی گفت: مرزبانان واقعی کشور ما، مرزنشینان هستند که مردمان مرزنشین قوم ترکمن در گلستان به سبب تعامل و همراهی بسیار خوبی که با مرزبانی دارند، از بهترین‌ها در کشور به شمار می‌روند.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از زحمات نیروهای مرزبانی در صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی، گفت: وحدت و تعامل خوبی بین مرزنشنیان و مرزبانان در استان گلستان و این شهرستان وجود دارد که همین عامل سبب شده تا امنیت پایداری در منطقه حاکم باشد.

مهدی دهرویه افزود: تلاش‌های خوبی از سوی دولت سیزدهم و مجموعه استانداری گلستان برای توسعه و رونق مرز اینچه‌برون از جمله فراهم کردن مقدمات استقرار منطقه آزاد تجاری - صنعتی و نیز توسعه خط ریلی کریدور شمال به جنوب با احداث راه آهن اینچه برون به گنبدکاووس - آزادشهر و شاهرود درحال انجام است.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، از تلاش‌های نیروی انتظامی و مرزبانی در برقراری نظم و امنیت و صیانت از مرزهای کشور قدردانی کرد و گفت: مجموعه خدمات شبانه روزی پرسنل این نیروی زحمتکش و مظلوم و نیز مهربانی آنها با مردم سبب تامین امنیت پایدار در کشور و استان گلستان شده است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: راهبرد و برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه روابط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه و نیز استقرار منطقه آزاد و توسعه خط ریلی شمال به جنوب امیدها را برای توسعه مناطق کمتربرخودار نواحی شمالی گلستان بویژه بخش محروم داشلی برون گنبدکاووس دوچندان کرده است.

گفتنی است، در این مراسم که فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین گنبدکاووس حضور داشتند، از تلاش‌های سرهنگ عبدالحمید سنچولی فرمانده قبلی هنگ مرزی اترک گلستان قدردانی و سرهنگ "علی پارسایی پور" به‌عنوان فرمانده جدید این یگان نظامی معرفی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار