مشاور وزیر نیرو:

مشاور وزیر نیرو گفت: بزرگترین مجمع خیران آب شرب کشور با هدف گذاری نزدیک به ۳ هزار روستا راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این خیران برای کمک به حل مشکلات آبی نوار مرزی گنبدکاووس هم استفاده کنیم.

فعال سازی بزرگترین مجمع خیران آب شرب کشور/آبگیری سد نرماب در مراحل پایانی قرار دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، میثم جعفرزاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای آق بند، اوچ قویی، نارلی داغ و دده الوم از توابع بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تاکید جدی رییس جمهور باید در انتهای دولت سیزدهم بتوانیم بحث برخورداری از آب را در مجموعه کشور در حوزه روستایی به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: در بحث مجتمع آبرسانی فجر پنج و ۶ اعتباراتی را در حوزه محرومیت زدایی دیدم اما ردیف اعتباری آن کم بوده و با قرارداد مرحله دوم جهاد آبرسانی بین مجموعه قرارگاه امام حسن(ع) و وزارت نیرو مجتمع آبرسانی فجر پنح و ۶ با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

جعفرزاده تاکید کرد: در مجموعه حوزه آبرسانی اولویت در گنبدکاووس مجتمع آبرسانی فجر پنج و ۶ است و هر اعتباری که بیاید ابتدا برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

مشاور وزیر و مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو با تاکید بر رویکرد جهادی دولت سیزدهم در آبرسانی روستایی، گفت: تامین کمی و کیفی آب آشامیدنی ۳ هزار روستا در ۲ سال گذشته انجام شد.

وی افزود: گلستان از رویکرد جهادی دولت سیزدهم در بحث آبرسانی روستایی بهره برد و از کل این روستاها، بیش از ۴۳۰ روستا با حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این استان بود که از جمله آن طرح آبرسانی روستایی نوار مرزی گنبدکاووس فجر پنج و ۶ است.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: آبگیری سد نرماب در مراحل پایانی قرار دارد اما با سرعت فعلی اجرا پروژه بهره‌مندی از تصفیه خانه و خط انتقال بیش از ۱۸ ماه زمان نیاز دارد که بتوانیم به صورت کلی تنش آبی را در این شهر برطرف کنیم.

جعفرزاده بیان کرد: قول دادیم در کنار پنج دستگاه تانکر آبرسانی موجود، سه دستگاه تانکر آبرسانی را ظرف یک ماه آینده به مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تحویل دهیم تا در حوزه شهرستان گنبدکاووس بتوانند خدمات رسانی به این مناطق داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار