رییس جهاد کشاورزی گلستان:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: به دلیل کوچک بودن برخی قطعات زمینهای کشاورزی نیازمند اصلاح ارضی بیشتری در استان هستیم و تجمیع زمینهای کوچک به نفع کشاورزی استان است.

تجمیع زمینهای کوچک به نفع کشاورزی استان است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد برزعلی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: کوچک بودن زمینهای کشاورزی موجب افزایش هزینه برای تولید کننده و بهره وی اندک می شود و این در حالی است زمین های کشاورزی بزرگتر سودآوری بیشتری به لحاظ هزینه کرد برای تولید کننده دارد.

وی افزود: در حال حاضر خرید گندم در استان از مرز 4 هزار تن گذشته است و تا پایان برداشت این محصول رقم قابل ملاحضه ای عاید استان می شود.

برزعلی گفت: 357 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص داده شده و گلستان در این رابطه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکل منابع آبی در استان یکی از کشت هایی که همواره مورد انتقاد بوده شالی کاری است و کشت این محصول بعد از جمع اوری گندم شروع می شود که نیازمند آبیاری زیادی است و باید به سمتی حرکت کنیم که کشت این محصول با روش های نوین انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر 40 مرکز تعاون روستایی و 6 مرکز ملی دولتی از 11 خردادماه خرید محصولات کشاورزی را انجام

میدهند.

برزعلی در ادامه با اشاره به اینکه تولید گلخانه ای یکی از به صرفه ترین تولیدات در بخش کشاورزی است، گفت: با توجه به کاهش بارش ها و مشکلات کم آبی لذا تولید محصولاتی چون سبزی و صیفی جات در گلخانه ها بسیار با صرفه بوده و به صرفه جویی منابع آبی نیز کمک میکند.

وی افزود: اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان، احداث و بهسازی آب بندان ها و قنوات از دیگر برنامه های جهاد برای مقابله با مشکل کم آبی و کمک به بخش کشاورزی است.

برزعلی بیان کرد: 85درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و از این رو نیازمند اجرای برنامه های نوینی در حوزه کشت و آبیاری محصولات کشاورزی هستیم.

وی گفت: از پروژه زهکشی 160 هکتاری استان تا کنون 108 هزار هکتار زهکشی شده و بیش از 14 هزار هکتار دیگر به بهره برداری می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار