معاون وزیر:

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار کشت محصولات سازگار با خشکی برای مقابله با کم آبی در وزارت جهاد در دستور کار قرار گرفته است.

کشت محصولات سازگار با خشکی در دستور کار وزارت قرار دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علیرضا مهاجر ظهر امروز در همایش منطقه ای سازگاری با خشکسالی در کشاورزی، برگزار شد، اظهار کرد: وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با توجه به درس‌های قرآن، آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با این مشکل برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در زمان تغییر فصلها می توانیم با کشت محصولی که در آن فصل میزان آبگیری آن مشخص است، برنامه جدیدی در حوزه کشاورزی ارایه داد.

مهاجر افزود: هم اکنون ما عادت کرده ایم که در هر فصلی هر میوه و صیفی جاتی را داشته باشیم و اعتقادی به واردات نداریم و این در حالی است که بسیاری از کشورها اقدام به واردات برخی محصولات کشاورزی به دلیل صرفه جویی در مصرف آب، می کنند.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین در کشت محصولات و متحمل با خشکی امری ضروری است.

مهاجر گفت: ۷۵ درصد از تولیدات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه معاونت زراعت است و این بیانگر اهمیت کشاورزی در تامین غذای مورد نیاز کشور است.

وی بیان کرد: به دلیل سود آوری برخی محصولات، کشاورزان بیشتر به سمت آن میروند و باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که کشاورز بتواند نوع محصول مورد دلخواه را کشت کند.

وی گفت: استفاده از کشت گلخانه ای یکی از مهم ترین کشت هایی که باید از آن حمایت شود.

مهاجر افزود:در مسایل به زراعی جزو استانهای عقب تر هستیم که هنوز هم ته مانده گندم و کاه را اتش می زنند.

به گفته وی ما زمین را استثمار می کنیم و یک روزی این زمین بر خواهد گشت.

مهاجر افزود: برای کاهش، اثرات خشکسالی برنامه هایی را با دانشگاه ها و محققان در دست کار داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار