مدیر کل منابع طبیعی گلستان:

مدیر کل منابع طبیعی استان گستان گفت: گلستان دارای 862 هزار هکتار مرتع است که از این رقم 306 هزار هکتار به ذلیل تغییرات اقلیمی در معرض بیابانی شدن قرار دارد.

306 هزار هکتار از مراتع استان در معرض بیابانی شدن قرار دارد/ ضرورت توجه به اجرای طرح بیابان زدایی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید سلامتی صبح شنبه در دوره آموزشی مقابله با بیابان زدایی که با محروریت" نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین" ، اظهار کرد:

بر خلاف آنچه که تصور می شود بخشی از کناطق گلستان نبمه خشک است و با تغییرات جوی مناطق بیابانی استان در حال افزایش است.

سلامتی گفت: عوامل اقلیمی و انسانی دو عامل مهمی است که موجب شده زنگ خطر بیابانی شدن در گلستان زده شود.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان اظهار کرد: در گذشته مجاورت بخش هایی از استان با صحرای قره قوم موجب ورود ریزگردها به استان می شد اما در دو سال اخیر شاهد این مساله هستیم که گلستان در حال تبدیل به کانون ریزگرد است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده قطعا در آینده گلستان با پدیده بیابانی شدن روبرو خواهد شد و باید هر چه سریعتر با تدابیر پیشگیرانه از این پدیده مقابله شود.

سلامتی افزود: بخش هایی از 2 میلیون و 500 هزار هکتاری استان به صورت کامل تحت سبز نیست و به صورت خشک و نیمه خشک است.

وی کاشت گیاهان مقاوم با شوری و خشکسالی را یکی از راههای مقابله با ریزگرد عنوان کرد و افزود: طرح بوته کاری در 7 هزار و 4500 هکتار از مرانع استان اجرا شده که ادامه آن نیازمند پرداخت اعتبارات است.

سلامتی گفت: از محل سفر ریاست جمهوری 500 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری و 115 میلیارد تومان برای مرتع و بیابان پرداخت شده که از رقم615 میلیارد تومان 75 میلیارد آن پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار