مدیر عامل آب منطقه ای گلستان:

مدیر عامل اب منطقه ای استان گلستان گفت: ابر چالش کم آبی با ورود بخش خصوصی قابل حل است.

ابر چالش کم  آبی با ورود بخش خصوصی قابل حل است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ایرج حیدریان صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: در کنار ورود بخش خصوصی باید کشاورزان را هم وارد این عرصه کرد تا بتوانیم بر بحران کم آبی در استان غلبه کنیم.

وی افزود: نمیتوان به کشاورزان گفت که فقط کشت جایگزین داشته باشید و باید تدابیر بلند مدتی برای معیشت آنان با تغییر الگوی کشت ارایه داد.

حیدریان افزود: طی دو برنامه دولت 75 هزار میلیارد تومان برای اجرای روشهای نوین آبیاری اختصاص داد و ما منتظریم تا وزارت جهاد کشاورزی گزارشی در رابطه با اجرای طرح ارایه دهد.

حیدریان گفت: بر اساس آمارها، 92درصد آب شرب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود و گلستان هم بی تاثیر از این مسال نیست و فقط یک نمونه کشت شالی از پرمصرف ترین کشت های این استان است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان گلستان بیان کرد: گلستان دلرای 14سد مخزنی است که 7/7دهم درصد کل آب ورودی به این سدها است که متاسفانه در حال کاهش است و دیگر زمان حساب بازکردن بر روی نزولات جوی نیست.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که برداشت از چاه های مجاز کنتور دار بیشتر از چاه های مجاز است.

حیدریان گفت: با توجه به اینکه چاه های غیر مجاز معمولا جزو چاههای کم عمق هستند، برداشت زیادی از آنها انجام نمی شود.

موضوع کم آبی موضوعربسیار جدی است و با نغییر اقلیم موظفیم برنامه های جدیدی را جایگزین کنیم تا بتوانیم بر این معظل غلبه کنیم و در غیر اینصورت با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار