مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان را هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال از این مبلغ به گنبدکاووس اختصاص دارد که در مقایسه با سال قبل ۸۵ درصد بیشتر شد.

اعتبارات مشاغل خانگی گنبدکاووس ۸۵ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان 24، حسینعلی خواجه‌مظفری امروز در نشست کارگروه اشتغال گنبدکاووس اظهارکرد: در کشورهای توسعه یافته ۱۴ تا ۱۷ درصد اشتغال مربوط به مشاغل خانگی است اما این عدد سال گذشته در کشور سه تا پنج درصد و در گلستان هشت درصد بود که نیاز داریم با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و تقویت فرهنگ اشتغال آفرینی این سهم را افزایش دهیم.

وی گفت: بیکاری خیلی از متغیرهای اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به دنبال آن باعث بروز بیشتر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد می‌شود لذا تلاش داریم انجمن خیران کارآفرین در استان راه اندازی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: سامانه مشاغل خانگی به روزرسانی شده که حاصل آن صدور مجوز به صورت آنی، حذف بروکراسی‌ اداری و مراحل غیرضروری و کاهش زمان ثبت نام و پرداخت تسهیلات است.

وی تعهد امسال گلستان را ایجاد ۲۵ هزار و ۳۸۰ شغل اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون ۲ هزار و ۶۹۷ مورد آن معادل ۱۱ درصد محقق شده است.

فرماندار گنبدکاووس هم سهمیه شهرستان از تسهیلات تبصره ۱۶ را سه هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده و بانک‌ها باید در فرصت باقی مانده زمینه جذب ۱۰۰ درصد این تسهیلات را فراهم کنند.

مهدی دهرویه افزود: گلستان در خیلی از شاخص‌های جزو استان‌های آخر کشور قرار دارد و برای شکل گیری تحول و تغییر جایگاه استان باید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با رویکرد جهادی پیگیر جذب منابع مالی برای تحقق تعهدات به ویژه در بحث اشتغال باشند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تکلیفی است که بانک ها باید انجام دهند و پرداخت هیچ وامی مهمتر از اشتغال و ازدواج برای ساماندهی وضعیت جوانان و کاهش بیکاری در جامعه نیست.

دهرویه با اشاره به اهمیت ایجاد بازارچه مشاغل خانگی در گنبدکاووس، افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با بنیاد علوی ملک در اختیار این مجموعه به صورت مدت کار برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی و شهرداری قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار