رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: چنانچه سرمایه در گردش در جهت تامین نیازهای تولید کنندگان و سرمایه گذاران توسط بانکها انجام نشود، اقتصاد استان نیز دچار رکود می شود.

توسعه گلستان نیازمندحمایت جدی بانک ها است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، امیر یوسفی صبح چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به دلیل تورم ایجاد شده منابع بانکی فریز شده و افزایشی نداشته است. 

وی افزود: امروز نیازمند حمایت بانک ها در رابطه توسعه استان هستیم و چنانچه سرمایه گذران با عدم همکاری بانک ها و سنگ اندازی ها موجه شوند بدون شک نمیتوان امیدی به اجرای طرح های توسعه ای در استان داشت.

یوسفی گفت: اتاق بازرگانی نقش مهمی در شورای گفتگوی خصوص و دولتی داشته است و بسیاری ازمسایل و مشکلات حوزه کشاورزی و تولید با پیگیری های اتاق در این شورا و پیگیری های استاندار حل و فصل شده است.

وی افزود: این اتاق یا ایجاد کمیسیون های مختلف بخصوص کمیشیون کشاورزی نقش مهمی در رفع چالش ها، شنیدن صدای تولید کنندگان و کشاورزان و همچنین رساندن آنها به گوش مسئولان دارد.

یوسفی بیان کرد: استان گلستان علاوه بر کست انواع محصولات کشاورزی قابلیت های زیادی در رابطه با مرز اینچه برون دارد که به دلیل فقدان ساختار مناسب از این مرز امکان استفاده از ظرفیت آن برای سرمایه گذاران  داخلی و حارجی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هم مرز بودن گلستان با برخی کشورهای آسیای میانه با وجود بخش خصوصی تجار و بازرگانان به عنوان یک ظرفیت مهم در استان می تواند زمینه ساز توسعه صادرات و واردات و ارز آوری برای گلستان باشد که نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسولان است.

وی افزود: به رغم تلاش های صورت گرفته در رابطه با ارتباط تجاری با کشورهای همسایه گلستان اما به دلیل فقدان ساختار مناسب در مرز اینچه برون و سواحل، گلستان انکان جذب سرمایه گذار را از دست می دهد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان در ادامه گفت: تلاش ما استفاده از ظرفیت کشورهای است به گونه ای که در این مدت تعداد 7 هیات اجرایی را از کشورهای همسایه پذیرش کردیم و تعداد 3 هیات را نیز به این کشورها اعزام کرده ایم.

یوسفی بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال، 64 میلیون و 800هزار دلار صادرات از استان انجام شده که نسبت به سال گذشته 17درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار