رییس پارک علم و فناوری گلستان:

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: صوبات استانی واگذاری زمین به پارک علم و فناوری گرفته شده و پس از دریافت استعلام‌های لازم، پرونده برای رسیدگی به ماده ۶۹ دولت ارجاع گردید.

واگذاری زمین به پارک علم فناوری گلستان/فعالیت 74 شرکت دانش بنیان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی غفاری با اعلام این خبر اظهار کرد: موافقت دولت با واگذاری زمین ۱۱ هکتاری منابع ملی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، قفل ۱۰ ساله توسعه پارک علم و فناوری استان را باز خواهد کرد.

وی افزود: زمین مورد نظر، چند سال قبل با استفاده از منابع ملی برای شرکت غله خریداری شده بود اما سال گذشته برای استفاده شرکت زیرمجموعه جهاد کشاورزی واگذار گردید اما استاندار گلستان با این جابه‌جایی مخالفت کرده و به دنبال آن است تا زمین مورد نیاز در اختیار پارک علم و فناوری گلستان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: مصوبات استانی واگذاری این زمین به پارک علم و فناوری گرفته شده و پس از دریافت استعلام‌های لازم، پرونده برای رسیدگی به ماده ۶۹ دولت ارجاع گردید.

رییس پارک علم و فناوری گلستان افزود: اگر واگذاری این زمین به پارک علم و فناوری استان اتفاق بیفتد، برای اولین بار سایت تولید محصولات دانش‌بنیان در گلستان راه‌اندازی خواهد شد و فعالیت شرکت‌های فناور، حرکتی شتابان به خود خواهد گرفت.

غفاری ادامه داد: امتیازات فراوان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه مانند معافیت‌های خاص مالیاتی، باعث افزایش تقاضا برای استقرار شرکت‌های فناور می‌شود و نگرانی بابت استفاده حداکثری از ظرفیت این زمین وجود ندارد.

وی گفت: با همراهی مدیران گلستان، مجوز احداث ساختمان پنج هزار متری سایت تولید محصولات دانش‌بنیان دریافت شده و با توجه به داشتن ردیف اعتباری برای این طرح، در زمانی کوتاه پس از در اختیارگرفتن زمین، ساخت بنا آغاز خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان به فعالیت ۷۴ شرکت دانش‌بنیان در گلستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت شرکت جدید فعالیت خود را در بخش‌های گوناگون آغاز کردند که حمایت از این شرکت‌ها گامی موثر در افزایش تولید، رشد اشتغال و بهره‌وری استان است.

غفاری ادامه داد: بخش عمده شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان در بخش‌های الکترونیک، شیمی، کشاورزی و دارو فعالیت می‌کنند و این شرکت‌ها پارسال ۴۲۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به مشتریان داخلی و خارجی فروختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار