مدیر کل امور مالیاتی گلستان:

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت: 68 هزار مودی مالیاتی جدید که فرار مالیاتی داشتند شناسایی و تشکیل پرونده داده اند.

شناسایی 68 هزار مودی جدید مالیاتی /برخورد با فرار مالیاتی در دستور کار جدی قرار دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، قربان حاجی مشهدی صبح امروز در نشست  قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار می شود، اظهار کرد: تعداد 68 هزار مودی مالیاتی جدیدی که شناسایی شدند  500 میلیارد تومان بدهکاری مالیاتی داشته اند.

وی افزود: بیش از 90 درصد درامد های استان از محل درامد های مالیاتی تامین میشود که در دولت دوزادهم این مبلغ برای استان دو هزار و 500 میلیارد تومان بود که در دولت سیزدهم این رقم به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

حاجی مشهدی بیان کرد: عوارضی که از محل ارز افزوده دریافت می شود به حساب شهرداریها و دهیاریها واریز می شود که مبلغ آن در چهار سال دولت دوازدهم 580 میلیارد تومان و در دولت سیزدهم این رقم در دو سال دولت سیزدهم به 530 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: سال 1400 مبلغ 151 میلیارد  تومان ، در سال 1401 مبلغ 250 میلیارد تومان و در سال 1402 مبلغ 150 میلیارد تومان به حساب دهیاریها و شهرداری ها واریز شده است.

حاجی مشهری گفت: مبارزه با فرار مالیاتی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است و مردم نیز میتوانند با استفاده از سامانه 1526 فرارهای مالیاتی حتی استفاده نکردن از دستگاه های پز را اطلاع دهند.

وی افزود: از سهم یک درصد مالیاتی که برای وزرات بهداشت واریز شده  در دولت دوازدهم 90 میلیارد تومان و این رقم در دولت سیزدهم به مبلغ 165 میلیارد تومان رسیده است .

حاجی مشهدی افزود: با آنکه نرخ مالیاتی تولید کنندگان کاهش یافته است اما درآمد های مالیاتی استان افزایش یافته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار