مدیرکل میراث‌فرهنگی، گلستان خبرداد؛

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از حضور۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی درشانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام گلستان خبر داد.

حضور ۲۵۰هنرمند در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدجواد ساوری عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام اظهار کرد: ایجاد شورونشاط اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل مهم در برگزاری این جشنواره و رویداد فرهنگی و گردشگری باشکوه است.

وی افزود: این جشنواره می‌تواند یکی از عوامل مهم در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های استان در حوزه‌های مختلف باشد.

دبیر شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان‌ماه لغایت ۳ آذرماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سراسر کشور و همچنین حدود ۲۳ گروه موسیقی و آئینی اقوام مختلف در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

وی همچنین افزود: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره تاکنون هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه‌چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

در این جلسه مسؤولان کمیته‌ها و ساختار تشکیلاتی شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین معرفی‌شده و وظایف کمیته‌های مختلف معین شد.

در پایان این نشست از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان دوره پانزدهم جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار