مدیر کل منابع طبیعی گلستان:

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: ۱۳۰هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند و باید اقدام جدی برای کاهش آن انجام شود.

۱۳۰هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید سلامتی صبح امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: برای مقابله با هجوم ریزگردها طرح پوشش گیاهی مناطق شمالی ‌در استان به اجرا در آمده که ۵هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۵ درصد از ریزگرد‌های ما منشأء داخلی و ۸۵ درصد آن از صحرای قره قوم و منشأء خارجی دارد.

سلامتی گفت: در شش ماهه امسال ۵میایون و ۳۰۰هزار نهال در استان تولید شده و ۴نهالستان دولتی بیش از ۱۹ گونه نهال تولید می شود و‌مابقی هم در بخش خصوصی تولید وی شود.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز بازار و ممنوعیت بهره برداری از جنگل طرح‌زراعت چوب در استان طی چند سال اخیر به اجرا در آمده است و در حال حاضر ۲هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت طرح زراعت چوب رفته است.

سلامتی افزود: امسال 429 پرونده قاچاق چوب تشکیل شده است .

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر ۱۰ میلیارد تومان پروژه با ۳۵هزار و ۸۶۲ متر مکعب حجم عملیات آبخیزداری در ۲۰ پروژه افتتاح می‌شود.

سلامتی افزود: در یک دوره چهار ساله در کشور براساس تأکید رئیس جمهور مکلف شدیم یک میلیارد درخت کشت کنیم که سهم ما در سالجاری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله است که از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ اصله آن بخش مرتعی است که در امسال سه میلیون نهال مرتعی ایجاد کردیم که تا به امروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله آن غرس شده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار