مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود 90 دردصد آب های زیر زمینی استان برای بخش کشاورزی مصرف می شود و بر اساس آمارهای اراده شده 69 درصد هدررفت آب در استان داریم.

هدر رفت 69 درصدی آب در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حیدریان ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد:رهکشی اراضی استان یکی از مهم تری برنامه های این دستگاه اجرائی است که و جزو مصوبات سفر برای توسعه طرح زهکشی است که در همین راستا 92/2دهم میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی به این طرح اختصاص داده شده است.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری از 4 هزار هکتار اراضی رهکشی شده استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حیدریان گفت: در دهه فجر امسال از 10 پروژه و اغاز عملیات اجرائی یک پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 7607 میلیارد ریال بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: سد نرماب یه عنوان یکی از طرح های شاخص در حوزه اب 99درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا کنون یکهزار میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شده و روبه تکمیل نهایی است.

حیدریان بیان کرد: پنج طرح آبرسانی را در اختیار داریم که ما بقی در اختیار شرکت اب و فاضلاب است و در این ارتباط ۲۸ حلقه چاه با دبی ۵۵۷ لیتر برثانیه حفر شده است و افزایش حجم مخزن آب شرب از دیگر اقدامات ما است که ۲۲ هزار متر مکعب با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: نرماب یک چهارم آب شرب استان را تأمین می‌کند و باید به این سمت حرکت کنیم و باید به ۶ شهر و ۱۳۰ روستا خطوط انتقال آب ایجاد شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار