یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر افزایش آبونمان به عنوان یکی از منابع جدید درآمدی سال آینده شرکت‌های آبفا گفت: از ظرفیت فروش پساب برای توسعه تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌شود.

افزایش قیمت آب در سال 95
بودجه نشانه کمی از یک برنامه شامل حجم فروش برنامه‌ریزی شده و درآمد، مقدار منابع، هزینه‌ها، دارایی‌ها، بدهی و جریان های نقدی برای یک دوره مشخص از زمان است.
 
 به گزارش گلستان24، این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر استفاده از ظرفیت فروش پساب برای توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اظهارداشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و فاینانس در اصلاح و بازسازی شبکه توزیع است که بایستی در سال ۹۵ حداقل یک شهر از هر استان از این ظرفیت استفاده نماید.
 
افزایش قیمت آب
 
وی ادامه داد: با بهره‌مندی از ظرفیت فروش پساب توسط صنعت برای توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه‌ها استفاده و در راستای تله‌متری و سامانه‌های کنترلی باید به‌ کار گیریم. بودجه سندی است که شامل واژه‌ها و ارقامی بوده که هزینه‌ها را به اهداف معین ارتباط می‌دهد؛ اگر درخواست‌های بودجه، جمع‌آوری و طبق دستورالعمل‌ها به مصرف برسند و فعالیت‌ها به نتایج مطلوب بیانجامد، هدف بیان شده در سند بودجه، تحقق یافته است؛ بنابراین بودجه یک پیوستگی بین منابع مالی و رفتار انسانی برای تحقق اهداف و خط مشی‌ها ایجاد می‌کند.
 
تشیعی افزود: فلسفه بودجه‌ریزی، منابع محدود و نیازهای محدود بشر است که می‌بایست با برنامه‌ریزی، تعقل و تدبیر و پیش‌بینی صحیح و اصولی منابع موجود در راستای دستیابی به اهداف به نحو بهینه هزینه شود.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه در شرکت‌های آب و فاضلاب نیز با توجه به محدودیت تامین منابع مالی و آب، بودجه‌ریزی از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: ماهیت بودجه‌ریزی در بهره‌برداری، بودجه‌ریزی عملیاتی است در بودجه‌ریزی عملیاتی پس از تعیین اهداف و استراتژی‌ها باید برنامه‌های عملیاتی در راستای رسیدن به اهداف بهره‌برداری که مهم‌ترین آن تحویل آب شرب سالم و بهداشتی به مشترکین است تعریف شود.
 
وی اظهارداشت: معاونان بهره‌برداری در بودجه سال ۹۵ باید حرکت رو به جلو داشته باشند و با مهارت و مذاکره و تعامل بیشتر با ستاد بودجه شرکت بتوانند نسبت به تخصیص بودجه مناسب جهت بخش‌های مختلف حوزه بهره‌برداری اقدام نمایند.
 
تشیعی یادآور شد: یکی از منابع مالی مهم جهت هزینه کرد در بهره‌برداری استفاده از پتانسیل تبصره ۲ و ۳ و افزایش آبونمان در سال ۹۵ است که معاونین بهره‌برداری با استفاده از مهارت و خلاقیت باید به نحو اَحسن از این منابع استفاده نمایند.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: وضعیت ظاهری تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ مناسب نیست و این امر فعالیت‌های صنعت آب و فاضلاب را زیر سؤال می‌برد و نیاز به توجه ویژه در این زمینه داریم.
 
شیعی با بیان اینکه استفاده از تبصره ۳ جهت اصلاح شبکه توزیع و مدیریت فشار در بودجه سال ۹۵ و از اهداف اصلی حوزه بهره‌برداری است، ادامه داد: لازم است نسبت به ارتقای کیفی تصفیه‌خانه‌های آب اقدام کنیم و با توجه به آلاینده‌های خاصی که رو به تزاید است؛ لازم است سامانه‌های اُزن زنی و کربن اکتیو به‌ کارگیری شوند و در خصوص آلاینده‌های خاص نیز با برگزاری جلسات علاج بخشی ساماندهی لازم به‌ عمل آید.

ارسال نظر

آخرین اخبار