همزمان با فصل برداشت محصول؛

پنجمین جشنواره توت فرنگی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی در روستای شفیع آباد بخش فندرسک استان گلستان برگزار شد.

پنجمین جشنواره توت فرنگی در استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24،یدالله رجبلو مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان در حاشیه جشنواره توت فرنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با فصل برداشت توت فرنگی در اراضی کشاوری استان گلستان، پنجمین جشنواره توت فرنگی در روستای شفیع‌آباد رامیان برگزار شد و ٣٥غرفه انواع خوارکی‌ها با توت‌‎فرنگی و غذاهای محلی در این جشنواره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی افزود: بیش از ٥ هزار نفر از مردم سراسر استان و استان‌های همجوار در این جشنواره شرکت کردند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان تصریح کرد: توت فرنگی از محصولاتی است که در پاییز کشت و در فصل بهار برداشت می‌شود و این محصول در برخی استان‌ها از جمله گلستان تولید می‌شود.

رجبلو اظهار کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از غذاهای محلی توت فرنگی به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان رامیان به کشت گوجه و 800 هکتار به کشت توت فرنگی از ارقام خارجی کاموراسا، کوین الیزا، سلوا اختصاص دارد که در بخش توت فرنگی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رجبلو افزود: از این میزان تولید ٦%درصد تولید توت فرنگی به خارج از استان گلستان ارسال می شود.

وی اظهار داشت: معرفی محصولات سنتی توت فرنگی و نمایش صنایع دستی و جاذبه های طبیعی بخش فندرسک از بخش‌های جذاب این جشنواره برای نمایش توانمندی کشاورزان گلستانی بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان گفت: استان گلستان پس از استان کردستان دومین تولیدکننده توت فرنگی در کشور است و شهرستان رامیان نخستین تولیدکننده توت فرنگی در استان گلستان است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار