مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان خبر داد:

توانمندسازی و تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام )ره) یکی از اهداف سازمانی است و در اولویت‌های برنامه‌های امسال قرار دارد.

کمک 38 میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد / کمیته امداد با ایجاد 2700 شغل دستگاه برتر در ایجاد اشتغال شد

به گزارش گلستان 24، امان‌الله حسین پور مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان از جذب۱۳۰ درصدی اعتبار اشتغال استان در سال گذشته خبرداد و گفت: گلستان جزو استان‌های برتر کشور در این حوزه بوده و امسال افزایش سه برابری اعتبار این بخش پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: سال گذشته درمجموع ۳۶ میلیارد تومان از محل منابع بانکی و امدادی در حوزه اشتغال گلستان تأمین‌شده و دو هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ازلحاظ اعتباری سال خوبی برای کمیته امداد امام (ره) استان گلستان بود و ۱۰۰ درصد اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی آن جذب شد.

کمک ۳۸ میلیاردی مردم گلستان به کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته در بعضی از سرفصل‌های اعتباری بیش از ۱۰۰ درصد جذب شد، اضافه کرد: در سال ۹۵ مردم گلستان ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد امام (ره) استان کمک کردند.

وی به جزییات درآمدهای حوزه مشارکت‌های مردمی اشاره و تصریح کرد: مردم گلستان ۱۰ میلیارد تومان در اکرام، پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در صدقات و ۲۳ میلیارد تومان زکات کمک کرده‌اند.

حسین پور با بیان اینکه گلستان در صدقات از رتبه ۲۸ در نیمه اول سال به رتبه دوم کشوری در پایان سال ۹۵ رسید، اظهارکرد: همچنین در سال گذشته کمیته امداد استان گلستان با ایجاد دو هزار و ۷۰۰ شغل، دستگاه برتر استان در حوزه ایجاد اشتغال شد.

پرداخت 7 هزار و610 فقره وام کارگشایی

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین سه هزار و ۳۰۰ جهیزیه به ارزش هفت میلیارد تومان پرداخت شد و با پرداخت هفت هزار و ۶۱۰ فقره وام کارگشایی هم‌اکنون هیچ پرونده پشت نوبت در این حوزه‌ها نداریم.

به گفته حسین پور با اعتبار ۶۷۰ میلیون تومانی اردوهای فرهنگی و زیارتی برگزار شد و ۶۳۰ نفر به کربلای معلی و پنج هزار و ۹۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی از جذب ۱۵۰ درصدی اعتبارات مسکن کمیته امداد امام (ره) گلستان خبر داد و گفت: سال گذشته بااعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، یک هزار و ۶۲۰ مسکن در استان احداث، تعمیر و تکمیل شد.

وی تأکید کرد: برنامه داریم تا سه سال آینده تمام مددجویان فاقد مسکن گلستان را با خرید یا ساخت، مسکن دار کنیم.

عزم جدی برای ایجاد پنج هزار شغل در استان داریم

حسین پور ادامه داد: امسال سال اشتغال و تولید است و عزم جدی برای ایجاد پنج هزار شغل در استان داریم.

وی بابیان اینکه در گلستان ۵۱ خانوار کمک‌معیشت و مستمری از کمیته امداد امام (ره) دریافت می‌کنند، اضافه کرد: هم‌اکنون هیچ متقاضی پشت نوبت برای دریافت مستمری در گلستان نداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان هم اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته مردم گلستان ۳۸ میلیارد تومان کمک کردند که پیش‌بینی می‌کنیم این کمک‌ها دو برابر شده و به ۶۰ میلیارد تومان در سال جاری برسد.

برگزاری جشن رمضان با هدف تقدیر از خیرین و حامیان برتر

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک امسال در تمام شهرستان‌های استان، جشن رمضان با هدف تقدیر از خیرین و حامیان برتر گلستانی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری طرح مفتاح الجنه در استان هم اشاره کرد و گفت: همچنین با رضایت خانواده‌ها بر سفره نیازمندان خواهیم نشست و مشکلات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پنج هزار و ۸۰۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد گلستان هستند

حسین پور اظهارکرد: هم‌اکنون گلستان ۱۳ هزار و ۸۰۰ حامی دارد و پنج هزار و ۸۰۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) استان هستند و برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامی در گلستان خواهیم داشت و چهره به چهره از افراد دعوت می‌کنیم تا در طرح اکرام یا سبد غذایی و ... ما مشارکت کنند.

وی در بخش پرسش و پاسخ به رویکردهای کمیته امداد امام (ره) در حمایت از محرومان در مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: امسال ۳۰ درصد اعتبارات همه بخش‌ها و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال به مناطق مرزی و محروم گلستان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان همچنین از افزایش مستمری مددجویان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه ششم توسعه از ابتدای سال مستمری مددجویان کمیته امداد امام (ره) افزایش یافت و مستمری دو ماه اول ۹۶ یکجا به‌حساب مددجویان پرداخت شد.

وی با یادآوری اینکه این افزایش به‌غیراز یارانه دولت بوده است، افزود: در حال حاضر مستمری مددجویان یک نفره از ۵۳ هزار تومان در سال گذشته به ۱۰۰ هزار تومان و پنج نفره از ۹۵ هزار تومان در ماه به ۳۶۵ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار