مرکز آمار اعلام کرده است تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، مجموع 22 میلیون و 170 هزار شغل شده 21 میلیون و 500 هزار! یعنی حدود 700 هزار شغل از دست رفته است!

اینجا بهشت اشتغال است

گلستان 24 ، اشتغال بر مبنایی که وزارت کار می گوید: بیمه های جدید امسال و همچنین آنهایی که به دنبال بیمه ی بیکاری هستند، برای اولین بار امسال آنهایی که متقاضی دریافت از این صندوق هستند کاهش پیدا کرده است. معلوم است بیکاری کاهش پیدا کرده است! از آنطرف در زمینه بیمه های جدید برای کارگرها و کارفرماها به هرحال اضافه شده است. وزارت کار در این 6 ماهه تقریباً چیزی بالای 400 هزار اشتغال جدید را اعلام می کند.

این در حالیست که مرکز آمار اعلام کرده است تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، مجموع 22 میلیون و 170 هزار شغل شده 21 میلیون و 500 هزار!

یعنی حدود 700 هزار شغل از دست رفته است!

روحانی:

وزارت کار می گوید 80 هزار اشتغال کاهش پیدا کرده و 430 هزار شغل اضافه شده است. بنابراین حتی اشتغال خالص ما هم رقم بسیار خوبیست برای 6 ماهه اول سال. امیدوارم 6 ماهه دوم ما هم با این حرکتی که ما داریم می کنیم به همین صورت روند رو به جلو داشته باشد. البته اینکه در بحث اشتغال بیکاری ما تک رقمی شده است بسیار خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم نگه داریم و کاهش بدهیم انشاا... در قدم های بعدی.

کاهش فرصت شغلی و افزایش تعداد بیکارها

همراه با

کاهش نرخ بیکاری!!

نرخ بیکاری اعلام شده توسط مرکز آمار:

تابستان پارسال 4/10 %

تابستان امسال 5/9 %

فرمول محاسبه نرخ بیکاری : جمعیت بیکار جویای کار ÷جمعیت فعال( اعم از شاغل  و بیکار )

پس طبق این فرمول یا باید جمعیت بیکاران جویای کار کاهش پیدا کرده باشد یا جمعیت فعال ها بیشتر شده باشند.

عبدالملکی، کارشناس اقتصادی: تعدادی از بیکاران یا نا امید شدند از ایستادن در صف کار، یا اینکه تصمیم گرفتند به قصد ادامه تحصیل یا قصد دیگری بازار کار را ترک کنند.

یعنی در مقابل یک درصد از کاهش بیکاری، دو درصد از افراد جویای کار کم شده است!!

و این جواب نامعادله ماست.

بهشت اشتغال

ارسال نظر

آخرین اخبار