استاندار گلستان:

استاندار گلستان در نخستین گفتگو با مردم استان گفت: اصلی ترین اولویت ما راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است و در این مسیر باید بانک ها با اعطای تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

اصلی ترین اولویت استان راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی است

به گزارش گلستان24؛ سید مناف هاشمی شامگاه سه شنبه در نخستین گفتگو با مردم گلستان به تشریح برنامه های خود در حوزه های مختلف اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری پرداخت و از پیگیری برای به ثمر رسیدن ۱۰ پروژه اصلی در گلستان خبر داد.

موضوعات اقتصادی و سرمایه گذاری مهم ترین موضوع صحبت هشتمین استاندار گلستان بود؛ پروژه های بر زمین مانده گلستان که هم اکنون به مطالبه عمومی هم تبدیل شده مورد غفلت سید مناف هاشمی قرار نگرفت.

استاندار هرچند اطلاعات دقیقی در خصوص پروژه پتروشیمی گلستان نداشت اما این پروژه را یکی از مطالبات جدی استان دانست و خودش را مسئول پیگیری آن دانست و اظهار امیدواری کرد تا دو سال آینده شاخص های توسعه گلستان در روستاها، شهرها و بیکاری تغییر کند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه گلستان استانی با ظرفیت و دارای پتانسیل های بالا در حوزه گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری است، گفت: هنوز مشکلات در حوزه زیرساختی در گلستان وجود دارد و طبیعتا بخشی از محدودیت هایی که از گذشته دور در استان وجود داشته هنوز ادامه دارد.

سید مناف هاشمی تلاش های چهار سال گذشته برای جبران عقب ماندگی های گلستان را کافی ندانست و افزود: هرچند زیرساخت های جاده ای و ریلی و ... در گلستان تغییر یافته اما کافی نیست و باید زیرساخت های بیشتری برای سرمایه گذاری در گلستان مهیا شود.

۶۰۰ واحد صنعتی گلستان فعال است

وی  با بیان اینکه از یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی گلستان در ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی حدود ۶۰۰ واحد فعال است، ادامه داد: به اعتقاد ما بخش قابل توجهی از این واحدهای تعطیل قابل احیاء هستند.

وی متذکر شد: همه تلاش‌ مان را انجام می‌ دهیم که با همراهی دولت و بانک‌ ها، تسهیلات مورد نیاز را برای راه‌اندازی و حل مشکلات در استان داشته باشیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه زیبایی ‌هایی استان نباید ما را نسبت به اشتغال جوانان مغفول نگه دارد، تصریح کرد: تلاش داریم در دراز مدت صنایع بزرگ‎ تر و تولیدات پاک را وارد استان کنیم.

وی متذکر شد: در حوزه زیرساختی هم در بخش سد سازی، جاده، اتوبان و ریل کارهای زیادی داریم که با روش بی ‌او ‌تی باید این کارها را انجام دهیم.

وی به موضوع راه‎آهن گرگان- مشهد هم اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح بیش از ۶۰۰ کیلومتر مسافت دارد که که ۱۵۰ کیلومتر آن در استان است و به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هاشمی گفت: تامین این اعتبار در توان دولت نیست و اگر قول هم بدهد نمی ‌توانیم عملی کنیم و باید از بخش خصوصی که توان آن را دارند، استفاده کنیم.

بخش زیادی از حساسیت های محیط زیستی آشوراده منطقی بود

وی اضافه کرد: جزیره آشوراده واقعا یکی از نقاط  منحصر به فرد و بکر است  و بخش زیادی از  حساسیت‌های محیط زیست آن منطقی بوده است.

وی به دلایل این منطقی بودن هم اشاره و بیان کرد: زیرا تجربه نشان داده انسان هر جایی وارد طبیعت بکر شود، اگر طرح و مدیریت منسجم نداشته باشیم، می ‎تواند آسیب بزند.

استاندار ادامه داد: شاید اختلافات داخلی و تفاوت نگاه عمرانی با گردشگری سبب اجرایی نشدن آن باشد و در شأن جمهوری اسلامی نیست که قایق‌ های بدون ایمنی در آشوراده داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید استفاده از طبیعت جزیره به صورت بوم ‌گردی اتفاق بیفتد و با هماهنگی‌ هایی که در گذشته شده یک یا دو گیر اساسی دارد که باید مجوز کمیسیون ماده دو و موافق سازمان حفاظت محیط زیست را اخذ کنیم.

وی متذکر شد: اعتقاد نداریم که بهانه ‎ای برای آسیب زدن به محیط زیست منطقه شویم، اتفاقا اگر درست کار کنیم این منطقه معرفی و احیا شده  و توسعه پیدا می ‎کند.

استاندار گلستان همچنین به موضوع منطقه آزاد اینچه برون اشاره و اظهار کرد: این موضوع را بررسی کردم که در مرحله تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد و قرار بود نمایندگان بازدید از اینچه برون داشته باشند.

وی پروژه آزادراه نوکنده – آشخانه را عملیاتی ندانست و گفت: این پروژه در مرحله مطالعات است اما جزو ۱۰ پروژه اصلی است که تا دو سه ماه آینده روند کار آن را پیگیری و دنبال می کنیم.

وضعیت اشتغال خوبی نداریم

هاشمی وضعیت اشتغال گلستان را خوب ندانست و گفت: به رغم کارهای انجام شده نرخ بیکاری گلستان حود ۱۲ درصد است و از مسئولان و مدیران انتظار داریم مشکلات حوزه کاری خود را به ویژه در بخش کشاورزی حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات دقیقی در خصوص شرایط واگذاری، نحوه مدیریت، اهداف و ... در مورد موضوع پیتروشیمی ندارد، بیان کرد: این پروژه ۹۲ هزار سهامدار دارد و از مطالبات جدی استان است.

وی تاکید کرد: این پروژه با همراهی دولتمردان و نمایندگان باید به اهلش سپرده شود چرا که پتروشیمی سایر استان ها به نتیجه رسیده و بنده خودم را مسئول پیگیری و حل آن می دانم.

اختلافات در استان را کنار بگذاریم

هاشمی از وحدت و همدلی اقوام و قدمت تاریخی گلستان و وجود مشاهیر و بزرگان و همچنین اقلیم چهار فصل در گلستان به عنوان یک ظرفیت نمونه در کشور نام برد و متذکر شد: باید اختلافات را در استان کنار بگذاریم و در مسائل ملی هم نظر شده و نگاه محلی و ناحیه ای نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در کمیته انتصابات نگاه ویژه ای به شناسایی بانوان شایسته و جوانان نخبه و با تجربه و همچنین اقوام خواهیم داشت، ادامه داد: گلستان در امنیت است و باید نگاه نسبت به سرمایه گذاری در استان تغییر کند.

استاندار گلستان تاکید کرد: باید نگاه و رویکرد به سرمایه گذاران در گلستان تغییر کند و از دستگاه های اجرایی می خواهیم موانع بر سر راه تولید را بردارند و به مشکلات مردم با دید کمک نگاه کنند.

وی گفت: از هیچ مدیری کار غیر قانونی و خلاف نمی خواهیم اما انتظار داریم قوانین را با نگاه مثبت تفسیر کنند و درب اتاق آن ها بر روی مردم باز باشد.


انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار