رئیس اسبق آموزش و پرورش استان گلستان؛

رئیس اسبق آموزش و پرورشاستان گلستان گفت:برای رسیدن به اقتصادی قدرتمند باید نگاه به تولیدداخل و جوانان کشور داشته باشیم.

استفاده از سرمایه های ملی ، نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی دارد

به گزارش گلستان 24؛عیسی پائین محلی در گفت و گویی با خبرنگار ما در خصوص  وضع اقتصادی کشور و راه هایی دستیابی به اقتصادی شکوفا، اظهار داشت:  با تقویت تولید ملی را، راهکار بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم  دانست.

رئیس اسبق سازمان آموزش و پرورش استان گلستان، در رابطه با نظام اقتصادی کشور گفت:متاسفانه ما در حال حاضر فاقد یک استراتژی ملی برای اقتصاد مقاومتی،توسعه اقتصادی و تولید ثروت هستیم و این در حالی است که 90درصد سیاست خارجی کشورهای دنیا برای تولید ثروت است. 

وی تولید ثروت  را عامل بهبود شاخص های اجتماعی و اقتصادی خواند و افزود: اگر از ظرفیت تولید ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است استفاده شود بخش زیادی از مشکلات جامعه به خصوص بحران بیکاری حل خواهد شد.

این فعال فرهنگی ، با بیان اینکه ریشه حل مشکلات اشتغال در تولید ملی است،بیان کرد : تولید ملی یک کشور هرچقدر بیشتر باشد فرصت های اشتغال در آن اقتصاد بیشتر خواهد شد.

پائین محلی با اشاره به این که اشتغال با شعار،نصیحت،پند و اندرز،دعا و معجزه ایجاد نمیشود ، تصریح کرد:تصمیم گیری و برنامه ریزی اقتصادی درست و منطقی است که می تواند منجر به افزایش تولید ملی و پاسخگوی تقاضاهای داخلی و خارجی باشد.

این فرهنگی بازنشسته، بیکاری را یک متغیر بحرانی خواند و تاکید کرد: بیکاری تواند چالش های اجتماعی،اقتصادی و امنیتی بزرگی را برای جامعه ایجاد کند.

وی در رابطه با  راهکارهای رفع بیکاری اعلام کرد:تولید ملی  مهمترین شاخصه ی رشد اقتصادی هر کشور است و میتواند تولید ثروت کند،وضعیت قابل قبول تولید ملی و استفاده از سرمایه های داخلی کشور نقش موثری در شکوفایی اقتصادی ایفا میکند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد :  ساختارهای قانونی کشور باید تمهیدات لازم در مسیر استقلال اقصادی و رفع موانع دست وپاگیر مانند واردات غیرهدفمند را پیش بینی کرده باشد تا زمینه سازی برای رشد اقتصادی امکانپذیر شود.

رئیس اسبق آموزش و پرورش در رابطه با عملکرد دولت در زمینه اقتصاد، اذعان کرد: دولت با وجود تمام تلاش ها در بهبود شرایط معیشتی مردم و وضع اقتصادی کشور،توفیق چندانی پیدا نکرده است و برخی از مسئولین بر خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری به دنبال واردات به جای رونق تولید و صادرات بوده اند که این موضوع نمی تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

پائین محلی در رابطه با تحریم های زمان دفاع مقدس گفت: در ۸سال دفاع مقدس  و زمان تحریم ها، با اتکا به جوانان دستاوردهای باورنکردنی در زمینه های سلول بنیادی،نانو،هوافضا ماهواره،هسته ای و موشکی دست یافتیم گویا دولت نمی خواهد با اتکا به این جوانان ،تولید داخلی را رونق بخشد.

وی  خاطرنشان کرد:دولت قسم یاد کرده که به تعهدات و قول هایی که به مردم داده صادقانه  عمل کند و اگر دولتمردان به حقوق قانونی مردم بی توجهی کنند،مشروعیت آنها زیر سوال میرود. و در این راستا باید بانک ها زمینه های اجرایی لازم را فراهم نمایند.

پائین محلی تولید ملی را راهبرد کشورهای توسعه یافته خواند و گفت:تولید ملی رکنی است که در مرکز همه برنامه ها قرار میگیرد و همه راهبردها،سیاست ها،بر نامه ها و طرح ها در تناسب با آن طراحی میشود، مثل کشور هند که در کمتر از ۴۰ سال تولید ملی اش را ۲۰ برابر نمود.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار