خرید اجناس داخلی

لزوم مصرف کالای ایرانی برای رونق تولید در عدم وابستگی به خارج و کم اثر شدن تحریم ها و تهدیدهای دشمنان نقش بی بدیلی دارد که با تبعیت فرمان رهبر معظم انقلاب عزم همگانی را در اجرایی کردن آن می طلبد.

تضمین کننده رونق بازار تولیدات ملی و کار جوانان ایرانی

لزوم مصرف کالای ایرانی برای رونق تولید در عدم وابستگی به خارج و کم اثر شدن تحریم ها و تهدیدهای دشمنان نقش بی بدیلی دارد که با تبعیت فرمان رهبر معظم انقلاب عزم همگانی را در اجرایی کردن آن می‌طلبد.

مسئولان با همکاری و اعتماد به مردم می‌توانند به سمت محقق شدن اقتصاد پویا گام بردارند و یکی از موارد تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی مناسب در این زمینه است که این یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی و صدا و سیما در این زمینه است.

بدیهی است که تولیدکنندگان اجناس داخلی با کم توجهی به کیفیت اجناس خود، به اقتصاد ملی ضربه زده و تلاش در افزایش کفیت اجناس منتج به جهادی والا در این زمینه می‌شود.

خرید جنس داخلی یک ضرورت برای مقاوم‌سازی اقتصاد است

در بیانی از مقام معظم رهبری می‌خوانیم: «شما وقتی که یک جنس داخلی را خرید می‌کنید، به‌جای جنس تولید خارجی، هم به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اید، هم کارگر ایرانی را وادار کرده‌اید به اینکه ابتکار خودش را به میدان بیاورد. جنس داخلی که مصرف شد، آن کننده‌ی کار، ابتکاراتی دارد، این ابتکارات را روزبه‌روز افزایش خواهد داد. شما وقتی که جنس داخلی مصرف می‌کنید، ثروت ملّی را افزایش داده‌اید. در گذشته، در دوران طاغوت، ترجیح مصرف خارجی به‌عنوان یک سنّت بود، سراغ جنس که می‌رفتند، می‌پرسیدند داخلی است یا خارجی؟ اگر خارجی بود، بیشتر به آن رغبت داشتند. این باید برگردد و بالعکس شود. نمی‌گوییم خرید جنس خارجی حرام است، امّا عرض می‌کنیم خرید جنس داخلی یک ضرورت برای مقاوم‌سازی اقتصاد است و بر همه چیز این کشور تأثیر می‌گذارد. باید به این توجّه کرد؛ این نقش همه‌ مردم است. البتّه در اینجا هم مثل خیلی جاهای دیگر، مسئولیّت مسئولان و مدیران کشور از دیگران بیشتر است، بسیاری از زیاده‌روی‌ها و ریخت ‌و پاش‌ها در رفتار مردم، به‌خاطر نگاه کردن به رفتار آن کسانی است که آن‌ها را «بزرگ‌ترها» می‌دانند. اگر اسراف در بین سطوح بالا نباشد، در بین مردم هم اسراف کم خواهد شد. بنابراین ترجیح تولید داخلی یکی از کارها است.» (بیانات در حرم مطهر رضوی 1/1/1393).

خرید قابلمه تولید داخلی برای کمک به تثبیت کار کارگران ایرانی

خانم آسیابان یکی از بانوانی است که با خرید یک سرویس قابلمه ایرانی سعی در گام برداشتن در ساخت کشوری آباد دارد که می گوید: با هدف کمک به تولید داخلی اقدام به خرید قابلمه‌های 8 پارچه کردم و در میان افراد فامیل نیز به تبلیغ و تشویق بانوان در خرید آن‌ها پرداختم.

وی افزود: پس از مدت کوتاهی که از مصرف قابلمه‌ها گذشت درب یکی از آن‌ها دچار مشکل شد و پس از تماس با شرکت سازنده اعلام کردند که قابلمه‌های دیگری برای شما ارسال می‌شود، چرا که تا یک سال ضمانت برای اینگونه اجناس از سوی بِرَند ایرانی درنظر گرفته شده است.

خانم آسیابان هدف خود را از خرید این قابلمه‌ها تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب در خرید کالای ایرانی عنوان کرد و گفت: وقتی با خرید یک جنس تولید داخل کشور برای هر جوان ایرانی فرصت شغلی فراهم می‌شود و از میزان وابستگی مردم به خارج می‌کاهد، تمایل به خرید اجناس داخلی افزایش یافته و از تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که فرزندان این مرز و بوم در آن مشغول به کار هستند جلوگیری می‌گردد.

همچنین خانم مریم شکری بانوی جوانی است که به تازگی ازدواج کرده، وی با بیان اینکه در خرید جهیزیه خود از اجناس ایرانی انتخاب کرده اضافه می‌کند: زمانی که با پدرم قصد خرید جهیزیه و لوازم منزل را داشتیم، با توضیحات فروشندگانی که کالای تولید داخلی را عرضه می‌کردند به این نتیجه رسیدم که باید برای چرخیدن چرخ تولید در کشور از تولیدکنندگان و حتی کارگران ایرانی حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم های دشمنان علیه ملت ایران، همه لوازم مصرفی خانواده که تولید داخل باشد در بازار وجود داشته و با ضمانت به فروش می‌رسد، من از خریدهای خودم راضی‌ام.

فرهاد ویسی از فروشندگان لوازم خانگی در بازار ارومیه است، زمانی که در مورد استقبال مردم از کالاهای ایرانی می‌پرسیم می‌گوید: در گذشته رغبت مردم به اجناس ایرانی بسیار کم بود و عمدتاً به فکر خرید مارک‌های خارجی با قیمت‌های هنگفت بودند اما در سال‌های اخیر انتخاب کالای داخلی توسط مردم افزایش یافته و از آن رضایت دارند.

وی حمایت از تولیدکنندگان، فروشندگان و حتی کارگران کارخانه‌های کشور را از عوامل موثر در پایداری کار جوانان عنوان کرد و خواستار تحریم خودجوش خرید اجناس خارجی توسط عموم مردم شد.

امید است با توجه به فرمایشات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و نیز با همدلی مسئولان کشور در اقدامی جهادی مصرف هرگونه کالای خارجی توسط ایرانیان تعطیل شود و مجلس نیز باید در این زمینه تصمیمی درخور اتخاذ کند.

گزارش: فاطمه جعفرنژاد

ارسال نظر

آخرین اخبار