مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آماده باش نیرو‌های عملیاتی استان در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد.

آماده باش هلال احمر در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گلستان

به گزارش گلستان24؛ قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مبنی بر رگبار و رعد و برق شدید و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه از پنجشنبه ۱۳ تا جمعه ۱۴ مهر، نیرو‌های عملیاتی هلال احمر استان در آماده باش کامل هستند.

او افزود: در تعطیلات پایان هفته با احتمال سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و شیب‌دار، طغیان رودخانه‌ها به ویژه گرگانرود، قره سو و اترک، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای، نیرو‌های عملیاتی در ۳۵ پایگاه امدادونجات، مرکز امدادی و کشیک اضطراری شعب ضمن بررسی خودروها، امکانات و تجهیزات سیلاب، در آماده باش کامل قرار گرفتند.

غریب آبادی ادامه داد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از توقف و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، نقاط باز و مستعد برخورد صاعقه خودداری کرده و فعالیت‌های کوهنوردی خود را در این بازه زمانی متوقف کنند.

او گفت: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان با سرشماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری هموطنان است.

ارسال نظر

آخرین اخبار