مدیرکل میراث‌ فرهنگی گلستان:

دیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: در هفته گردشگری ۱۷ پروژه در گلستان به بهره برداری خواهد رسید و همچنین عملیات اجرایی ۶ پروژه دیگر آغاز می شود.

عملیات اجرایی ۶ پروژه گردشگری در گلستان

به گزارش گلستان 24، احمد تجری عصر شنبه در خصوص برنامه های هفته گردشگری در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: معاونت گردشگری استان برای گرامیداشت هفته گردشگری، ۶۷ برنامه در استان در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی پروژه‌ها، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، تورها و نمایشگاه‌های مختلف، آیین‌های مذهبی و معنوی، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و غیره تدارک دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان این‌که از این تعداد برنامه ۲۳ مورد مربوط به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های گردشگری در سطح استان است، گفت: در هفته گردشگری ۱۷ پروژه به بهره برداری خواهد رسید و همچنین عملیات اجرایی ۶ پروژه شامل اقامتگاه بوم‌گردی، مزرعه گردشگری، سفره‌خانه سنتی، دفتر خدمات مسافرتی، هتل‌آپارتمان و غیره آغاز می‌شود.

وی گفت: با توجه به تقارن روز جهانی گردشگری سال جاری با روز اربعین حسینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده‌شده در هفته گردشگری سال جاری است.

تجری اضافه کرد: مسابقه عکاسی از جاذبه‌های مراسم و آیین مذهبی استان، اجرای برنامه‌های نقالی، تولید محتوا از مراسم مذهبی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی، اجرای آیین‌های سنتی ماه محرم، اجرای نمایشگاه آلبوم سفرهای مذهبی برگزاری مراسم سوگواری از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای نام‌گذاری یکی از خیابان‌های یا میدان‌ها شهر به نام گردشگری در شورای اسلامی شهر گرگان، اجرای تورهای آشناسازی از جاذبه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان، پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی و گردشگری با همکاری تشکل‌های غیردولتی و اجرای تئاتر ماربچه با عروسک بومی سیاه رودبار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری سال ۱۴۰۰ در گلستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان همچنین با تأکید بر اهمیت آموزش در حوزه گردشگری گفت: در طول هفته گردشگری سال جاری برنامه‌هایی با محوریت آموزش ازجمله کارگاه آموزشی جوامع محلی با موضوع گردشگری فراگیر، وبینار با موضوع معرفی راهبر ملی گردشگری، دوره آموزشی جوامع محلی در روستای قودنه شهرستان کلاله، کارگاه آموزشی آداب و نحوه رفتار با گردشگر و کارگاه آموزشی گردشگری سلامت در گرگان، برگزار خواهد شد.

گفتنی است از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری کرده است و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار