کوسه غراوی به خانه ملت پاسخ داد:

عضو کمیسیون عمران مجلس، از بانک محوری شدن تامین سرمایه در بخش مسکن انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بی اعتمادی مردم نسبت به آینده بازار هدایت سرمایه ها به این سمت و سو را منحرف کرده است.

چرا تامین مالی بازار مسکن بانک محور شده است؟/سرمایه ها به سمت بازار سکه و ارز سرازیر شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ شهرام کوسه غراوی با انتقاد از بانک محوری تامین سرمایه بخش مسکن در سال های اخیر، گفت: کشور پتانسیل های بسیاری در حوزه سرمایه های سرگردان دارد که اگر دولت بتواند با ایجاد مشوق هایی این سرمایه ها را در بخش مسکن هزینه کند وضعیت بازار متحول خواهد شد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک محور شدن تامین سرمایه بخش مسکن رکود این حوزه را ادامه دار کرده است، افزود: با توجه به محدودیت های مالی که در بخش تامین مالی بانک مسکن در سال های اخیر دیده شده ضرورت استفاده از سایر پتانسیل ها ضروری است.

 
وام مسکن

سرمایه های بخش خصوصی بهترین مولفه برای تامین منابع مورد نیاز بخش مسکن

وی با تاکید بر اینکه سرمایه های بخش خصوصی بهترین مولفه برای تامین منابع مورد نیاز بخش مسکن است، تصریح کرد: بسیاری از سرمایه های خرد مردم اکنون به سمت بازار ارز و طلا کشیده شده در حالی که اگر مشوق های لازم از سوی دولت وجود داشت این سرمایه ها به مسیر تولید و ساخت و ساز هدایت می شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید سیاست هایی را برای توانمندسازی خریداران مسکن با استفاده از منابع غیر بانکی در پیش بگیرد، گفت: اتکا صرف به منابع بانکی برای تامین مسکن شیوه مناسبی نبوده و گاهی حتی بدهی های معوق در نتیجه ناتوانی در پرداخت مطالبات بانکی را در پی خواهد داشت.

مردم برای هدایت سرمایه به بخش ساخت و ساز بی انگیزه اند

وی با اشاره به دلایل بی انگیزگی مردم و سرمایه داران برای هدایت منابع خود به بخش مسکن، ادامه داد: متاسفانه عدم اطمینان نسبت به آینده بازار بی رغبتی در خصوص سرازیر شدن سرمایه ها به این بخش را منجر شده از این رو دولت باید با اعتمادسازی هدایت سرمایه ها را رقم بزند.

 
مسکن مهر

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه مجموعه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی برنامه های متنوع کارسازی در حوزه تامین مسکن ندارد، افزود: متاسفانه شیوه فعلی تسهیلات دهی در بخش مسکن با وجود تنوع زیاد منجر به سردرگمی مردم شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حالی که تسهیلات مسکن اکنون متنوع شده اما بسیاری از مردم حتی با مراجعه به بانک از کم و کیف آن به درستی اطلاع حاصل نمی کنند از این رو لازم است دولت ضمن شفاف سازی سیاست های بانکی خود در بخش مسکن سازوکارهای مشخصی برای ساماندهی این بازار با سرمایه های دیگر فراهم کند./

پایان پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار