پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به انتقال مدرسه نمونه دولتی گرگان به روستای «محمدآباد»

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: مدرسه نمونه دولتی «ایرانشهر» فضای آموزشی باقی می‌ماند و این مدرسه به هیچ عنوان تبدیل به فضای اداری نخواهد شد.

مدرسه «ایرانشهر» فضای آموزشی باقی می‌ماند/ ثبت‌نام در یک مدرسه تضمینی برای ادامه تحصیل در همان مدرسه نیست

به گزارش گلستان 24 ؛ احسان گوهری‌راد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان درباره اعتراض و انتقادهای پیش آمده درباره انتقال مدرسه نمونه دولتی گرگان به روستای محمدآباد اظهار کرد: انتقال این مدرسه چهار ماه گذشته مشخص شد و خانواده‌ها از همان زمان از موضوع اطلاع داشتند و این موضوع به آنها اعلام شده بود.

وی ادامه داد: هیچ جای قانون این را ذکر نکرده که چون خانواده فرزندش را در دبیرستان نمونه دولتی ایرانشهر ثبت نام کرده حتما باید در همان مدرسه تحصیل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پایخ به این سوال که خانواده‌ها مدعی هستند در دفترچه آزمون، آدرس مدرسه ایرانشهر برای پذیرش ذکر شده است، خاطرنشان کرد: آن آدرس تنها برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده ذکر شده و هیچ ضمانتی برای تغییرات یا تصمیمات پیش‌رو نیست.

گوهری‌راد تاکید کرد: چنین تصمیمی برای انتقال مدرسه در شورای آموزش و پرورش مطرح و تصویب می‌شود و بعد از آن نامه برای وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود و از طریق وزارتخانه روی این موضوع نظر داده می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام این فرآیند‌ها برای مدرسه ایرانشهر انجام شده و ما هم این را قبول داریم که این مدرسه نماد گرگان و نماد آموزش و پرورش استان گلستان و شهر گرگان است اما فرآیند تصمیم گرفته شده قانونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش که انتقال مدرسه ایرانشهر گرگان را به مدرسه امام علی (ع) محمدآباد مصوب کرد، این را نیز مصوب کرد که آموزش و پرورش حق استفاده از ساختمان مدرسه به عنوان ساختمان اداری را ندارد.

گوهری‌راد تاکید کرد: بسیاری از مواردی که خانواده‌ها عنوان می‌کنند سوءتفاهم است و مدرسه ایرانشهر به عنوان فضای آموزشی باقی خواهد ماند و هیچ صحبتی درباره استفاده اداری از این ساختمان نیست و اگر قرار بر ایجاد موزه باشد هم آن موزه‌ای که دوستان در ذهن دارند نخواهد بود نظر ما این است مدرسه ایرانشهر باید فضای آموزشی باقی بماند

وی اضافه کرد: موزه‌ای که صحبت آن را می‌کردیم کاری است که در شهرهای بزرگ کشور مثل یزد و اصفهان انجام شده و این موزه مهارت آموزی است که برای مثال ادارات پست، صدا و سیما، برق، مخابرات و دستگاه‌های مشابه در اتاق‌های این موزه مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان نمایش و آموزش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص انتقال و جابه‌جایی دانش‌آموزان تاکید کرد: در روز اول مهرماه دو سرویس اتوبوس را مقابل بانک ملی میدان شهرداری گرگان در نظر گرفتیم و بسیاری از خانواده‌ها از این سرویس استفاده کرده و فرزندانشان به مدرسه نمونه دولتی امام علی (ع) رفته و در کلاس حاضر شدند و هزینه این سرویس‌ها را هم اداره‌کل می‌پردازد.

گوهری‌راد گفت: از ابتدای گرگان یعنی میدان ترمینال تا مدرسه امام علی (ع) بیشتر از پنج دقیقه زمان نمی‌برد و علاوه بر این اتوبوس‌ها سرویس مینی‌بوس هم در میدان شهرداری در نظر گرفتیم که اگر دانش‌آموزی از اتوبوس جا ماند از سرویس مینی‌بوس استفاده کند.

وی اضافه کرد: با شورای مدرسه و انجمن اولیای مدرسه صحبت کردیم و ساعت ورود و خروج مدرسه را تغییر دادیم و ساعت ورود دانش‌آموزان این مدرسه ساعت هشت صبح در نظر گرفته شده و برای دانش‌آموزان کلاس 12 نیز روز چهارشنبه را به طور کامل تعطیل کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: برای کاهش دغدغه خانواده‌ها درباره رفت و آمد دانش‌آموزان در اواسط روز به داخل شهر، هماهنگی‌های لازم انجام شده که مدرسه بلافاصله وسیله نقلیه لازم را برای دانش‌آموز فراهم کند و حتی یک مینی‌بوس آموزش و پرورش به طور کامل به این مدرسه اختصاص داده شده است.

گوهری‌راد تاکید کرد: روز گذشته 285 نفر از دانش‌آموزان در مدرسه امام علی(ع) محمدآباد حضور داشتند و من خودم در شروع سال تحصیلی سر کلاس‌ها رفتم و به قسمت‌های مختلف مدرسه سرکشی کردم و با خانواده‌ها صحبت کردم.

وی اضافه کرد: در مجموع خانواده‌ها از امکانات راضی بودند و حتی در رابطه با کلاس‌های فوق برنامه دانش‌آموزان کنکوری هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: حداکثر مبلغ سرویس‌های مدارس خصوصی 120 هزار تومان است و سرویس‌های اتوبوسی که ما در میدان شهرداری گرگان در نظر گرفتیم رایگان است و خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای را پرداخت نخواهند کرد.

گوهری‌راد گفت: هیچ دبیری برای این مدرسه تغییر پیدا نکرده و تمام دبیران که در گذشته در مدرسه ایرانشهر سازمان‌دهی شدند در مدرسه امام علی (ع) استفاده می‌شوند و تنها مدیر مدرسه تغییر کرده است.

وی متذکر شد: مدرسه امام علی(ع) ساخته شده و ما نمی‌توانیم آن مدرسه را خالی بگذاریم و تصمیمی است که در قسمت مدیریتی استان گرفته شده و ما باید از آن مدرسه به دلیل مشکلات فضای آموزشی استفاده کنیم تا بتوانیم از مدرسه ایرانشهر هم استفاده آموزشی کنیم.

انتهای پیام/فارس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار