مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: ۷۰ درصد واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای استان گلستان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفت.

 بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکونی در گلستان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفت

به گزارش گلستان 24 ؛مجتبی جمالی صبح امروز در مراسم افتتاح 56 هزار و 711مین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در والش آباد گرگان اظهار داشت: تاکنون توانسته‌ایم بیش از 70 درصد واحدهای شهری روستای را تحت پوشش همگانی حوادث قرار دهیم.

وی با تاکید بر فراگیری فرهنگ بیمه در بخش‌های مختلف جامعه تصریح کرد: بهره‌گیری درست جامعه از خدمات بیمه‌ای در زمان حوادث و بلایای طبیعی با توجه به محدودیت‌های مالی که دولت‌‌ها دارند، راهکار درست برای جبران خسارت و کاهش آلام مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن گلستان در بخش حوادث و بلایای طبیعی علاوه بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بیمه واحدهای مسکونی می‌توانند کمک فراوانی باشد و در استان گلستان این اقدام با کمک استانداری انجام شده است.

جمالی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی در گلستان تحت پوشش همگانی قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: این درصد مناسب نیست و ما به دنبال پوشش 100 درصدی بیمه در همه استان گلستان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان درباره برنامه‌های هفته مقابله با بلایای طبیعی افزود: در راستای این هفته برنامه‌های متعدد برنامه‌ریزی شد که اجرای چند کارگاه آموزشی از جمله کارگاه آموزشی مقابله با سیل، طرح آبخیزداری توسکستان، ایجاد نمایشگاه از این برنامه‌ها بود.

جمالی یکی از اصلی‎ترین ملزومات عملیات مشترک در حوادث و بلایای طبیعی برای نهادهایی مانند مدیریت بحران، استانداری، فرمانداری‎ها، بخشداری‎ها، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، آتش‎نشانی، حمل و نقل، هواشناسی، فرودگاه و ادارات خدماتی آب، برق، گاز، نفت، مخابرات و غیره وجود شبکه‎های ارتباطی پایدار از جمله بی‎سیم در تماس با سطوح مختلف ارکان مدیریت بحران دانست .

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: شبکه مشترک بی‎سیم طراحی و پیاده‎سازی در سطح 14 شهرستان استان گلستان راه‌اندازی شد که با راه‎اندازی این شبکه همه مراکز پیام بی‎سیم واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران استان، دبیرخانه‎های مدیریت بحران شهرستان‎ها سطح استان، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، آتش‎نشانی، حمل و نقل، هواشناسی، فرودگاه و ادارات خدمات آب، برق، گاز و غیره از این طرح بهره‎مند می‎شوند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار