معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌و‌پرورش گلستان با اشاره به اینکه تنها یک‌چهلم اعتبارات آموزش و پرورش به استان می‌رسد، گفت: در سفر رئیس جمهور حدود ۳ هزار میلیارد تومان مصوبه برای توسعه استان داشتیم که حدود ۱۳۰ میلیارد تومان سهم آموزش‌وپرورش است.

 ۱۳۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور بخش آموزش و پرورش گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ قدرت‌الله نظری در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهارداشت: امسال حدود 11 درصد از منابع عمومی کشور به بخش آموزش و پرورش اختصاص یافته که در بودجه سال آینده این میزان به حدود 13 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به پیش‌بینی رشد بودجه آموزش و پرورش افزود: در صورت افزایش 2 درصدی سهم آموزش و پرورش از منابع عمومی کشور، بودجه این نهاد از 36 هزار میلیارد تومان امسال به مرز 40 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

نظری گفت: سهم استان یک‌چهلم کشور بودجه است. از تیم بودجه‌ریزی درخواست‌هایی مبنی بر دادن سهم یک درصدی از منابع ارزش افزوده به آموزش و پرورش، ابقا بند (ه) تبصره 9، ابقا بند (ی) بودجه 97 و غیره را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان حدود 3 هزار میلیارد تومان مصوبه برای توسعه استان در بخش‌های مختلف داشتیم. حدود 130 میلیارد تومان از این مصوبه‌ها سهم آموزش و پرورش است که در زمینه تخریب و بازسازی مدارس، هوشمندسازی مدارس، تجهیز سیستم گرمایشی و غیره هزینه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان درباره کمبود نیروی انسانی گفت: ورود به آموزش و پرورش از طریق پذیرش دانشجو معلم و ماده 28 امکان‌پذیر است. اخیراً در زمینه استخدام پیمانی مشکلی پیش آمده بود که با دخالت وزارت آموزش و پرورش برطرف شد.

وی افزود:  در استان یک‌هزار و 800 ساعت حق‌التدریس بازنشسته داریم و در مجموع 35 هزار ساعت حق‌التدریس داریم که بخشی از آنها خواهان ماندن در طرح معلم تمام وقت هستند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار