شهردار گرگان گفت: دو پروژه با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال کلنگ زنی می شود.

۲ پروژه با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود

به گزارش گلستان24 ؛عبدالرضا دادبود، ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۲ پروژه با حضور استاندار به صورت متمرکز افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: شهرداری گرگان امسال ۴۰ پروژه مهم را به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب در دستور کار قرار دارد. هدف از اجرای این پروژه‌ها افزایش خدمات و ارتقای سرانه‌های شهری در بخش‌های مختلف است.

دادبود گفت: پیاده راه النگدره، جاده سلامت و خرید ماشین‌های برقی، خریداری و تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری، افتتاح میدان دانشجو و راه‌اندازی اپلیکیشن «شهریار» در ماه‌های اخیر انجام شد.

وی در خصوص طرح بازآفرینی میدان بسیج گرگان توضیح داد: بخشی از این پروژه در قالب آزادسازی کامل مسیر ۶۰ متری افسران بود که به اتمام رسید و مشغول اجرای پروژه‌های عمرانی این مسیر هستیم.

دادبود بیان کرد: برای اتصال ۶۰ متری افسران به کمربندی هم براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، تقاطع غیرهمسطح (روگذر) آغاز شده است که در آبان ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این طراحی جدید میدان بسیج هم در حال انجام است که با رویکرد شهرسازی و ترافیکی انجام می‌شود.

دادبود اظهار کرد: مدیریت شهری گرگان ساخت ۴۰ پارک بازی کودکان را در محله‌های مختلف در دستور کار قرار دارد که تا پایان امسال ۱۴ پارک به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شهرداری

شهردار گرگان با اشاره به برخی از این پروژه‌ها اعلام کرد: پارک مسکن مهر سعدآباد، چمن مصنوعی محله شهریار با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار، رونمایی از المان بسکتبال در ورودی شهر گرگان، فاز نخست باغمزار استاد لطفی با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و جداره‌سازی خیابان امام خمینی (ره) بخشی از پروژه‌هایی است که فردا بهره‌برداری می‌شود.

شهردار گرگان به افتتاح پیست موتورسواری در زمین‌های کریم‌آباد اشاره کرد و گفت: افزون بر افتتاح نمادین این پروژه، هفته آینده در یک مراسم ویژه با حضور قهرمانان موتورسواری کشور این پیست به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه با حدود ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و در زمینی به مساحت ۱.۲ هکتار احداث شده است.

وی ایجاد المان‌های رویداد-مکان را از دیگر برنامه‌های شهرداری گرگان برشمرد و اضافه کرد: این المان‌ها در محل‌هایی که اتفاقات مهم تاریخی رخ داده است، نصب خواهد شد. تا پایان امسال ۱۰ المان رویداد-مکان در شهر گرگان نصب می‌شود. در این المان‌ها اطلاعاتی درباره آن رویداد به سه زبان فارسی، انگلیسی و چینی ارائه خواهد شد.

دادبود ادامه داد: در راستای احیای بافت تاریخی کف‌سازی محله سرچشمه و جداره‌سازی برخی تکایای این محله به اتمام رسیده است. برای جابه‌جایی تیرهای برق از مسیر بافت تاریخی که تبدیل به خطوط انتقال زیرزمینی شد، دو میلیارد تومان هزینه شده است.

وی به اتمام مرمت خانه تاریخی دارویی گرگان اشاره کرد و گفت: مرکز اسناد و موزه شهرداری را در این خانه تاریخی ایجاد می‌شود. همچنین پیست اتومبیل‌رانی نیز در مریم‌آباد گرگان کلنگ‌زنی خواهدشد.

به گفته شهردار گرگان رستوران جنگلی النگدره، آبنمای موزیکال میدان گرگانپارس، پارک تخصصی پارکور و راه‌اندازی سه خانه فرهنگ مشارکتی از دیگر پروژه‌هایی است که فردا به بهره‌برداری می‌رسد. خرید ۱۱۰ دستگاه تجهیزات بدنسازی و راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه تندرستی، خرید دو دستکاه خودروی آتشنشانی از دیگر پروژه‌های شهرداری خواهد بود.

دادبود به اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر گرگان اشاره کرد و افزود: تبدیل چهارشنبه بازار به یک مرکز رفاهی، تجاری، فرهنگی و ورزشی با سرمایه‌گذاری تقریبی ۲۵۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری اجرا خواهد شد. سرمایه‌گذار انتخاب شده و هفته آینده قرارداد آن را نهایی خواهیم کرد. چهارشنبه بازار نیز به ابتدای جاده سعدآباد منتقل می‌شود و مجوزهای لازم گرفته شده است.

وی ادامه داد: طراحی پارک تفریحات، سرگرمی و شهربازی مدرن گرگان نیز به اتمام رسیده و فراخوان جذب سرمایه‌گذار صادر شده است و تا پایان امسال عملیات اجرایی آن در هزارپیچ آغاز خواهد شد. برای این پروژه هم ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.


انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار