سایت وبلاگی "حرف لر" نوشت:

به نظر می رسد چنانچه دولت ایران به موضوع«FATF» تن دهد، علاوه بر اینکه تمام اطلاعات کشور را در هر زمینه ای دو دستی تقدیم به امریکا کرده است، بلکه زمینه ساز صدمات ناخواسته ای به محور مقاومت و نیز سپاه قدس(که امروزه نه تنها افتخار ایران، بلکه همه آزادگان جهان است)خواهد شد.

مبارزه با پولشویی روزنه جدید نفوذ غرب در ایران

امروزه بسیاری از مفاهیم کلیدی و کاربردی در جهان نه با مشارکت همه کشورها، بلکه با نفوذ شمار اندکی از آنها بویژه قدرتهای غربی تعریف و مفهوم سازی می شوند و علی رغم تفاوت فرهنگی و تمدنی که از گذشته تا به حال بر جهان حاکم بوده است، اجازه مشارکت و یا اظهار نظر در باره آنها به همه کشورهای دنیا داده نمی شود.

  از جمله این مفاهیم می توان به مفاهیم تروریسم، حقوق بشر و دموکراسی اشاره نمود که غالباً فضای مفهوم آنها با القاء امریکا و دیگران تعیین می گردد.

  مثلاً حزب الله لبنان که از کشور خودش دفاع می کند تروریسم تلقی می شود و مردم فلسطین برخلاف دولت غاصب صهیونیستی فاقد حقوق بشر تعریف شده غربیها هستند.

  تجاوز عربستان به یمن محکوم نمی شود؛ ولی مردم یمن که مورد تجاوز واقع شده اند، توسط سازمان ملل محکوم می گردند.

  دولت سوریه که با رای مردم انتخاب می شود؛ فاقد دموکراسی خوانده می شود و جنگی چند ساله بر آن تحمیل می گردد. (به بهانه ماندن اسد بر قدرت) اما مبارزه جدی با گروه داعش، به عنوان سمبل تروریسم (که از سوی غربیها و دولت های خود باخته منطقه تأمین می شوند) صورت نمی گیرد. زیرا منافع غرب از قبل همین جنگ های بین المللی و گروههای وابسته تأمین می گردد.

  دولت صهیونیستی با اینکه مشروعیت جهانی ندارد به زرادخانه اتمی مجهز می شود و کشوری با قدمت و تمدن ایران که می خواهد مستقل باشد دوازده سال حرکت آن را به سمت پیشرفت و توسعه با مانع مواجه می گردد، تا مبادا موجبات کاهش قدرت دولت های زور گو را فراهم نماید.

  با این اوصاف برخی از شخصیت های سیاسی در کشور ما بدور از تئوریها ی خود ساخته غرب، نه حالت هجومی شیر دارند و نه مکر روباه. اما غافل از آنند که همتایان آنها در غرب از این دو حربه برای تأمین منافع نامشروع خود بهره می گیرند.

  اخیراً در مسئله برجام علاوه بر موضوع سوئیفت مسئله «FATF» سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی تحت عنوان کارگروه ویژه اقدام مالی  مطرح و رسانه ای شده است. در موضوع اول طرفهای غربی تعهد کرده بودند؛ تا ارتباط شبکه های بانکی بین المللی را با بانک های داخل ایران بویژه بانک مرکزی برقرار نمایند که همچنان لاینحل باقی مانده است و هنوز موضوع اول حل نشده، بحث دوم تحت عنوان؛ مبارزه با پول شوئی، مطرح گردیده است و از ایران خواسته شده تا با تن دادن به آن، که گفته می شود مفاد آن در قالب برجام نیز تعبیه گردیده است، گردش مالی داخل و خارج کشور و نیز منابع مالی نظام اداری بویژه نیرو های مسلح در اختیار دولت های غربی قرار گیرد تا با تحلیل های خاص خود بتوانند مسیر چوله شدن منابع مالی ایران به سمت اهداف جمهوری اسلامی، بویژه حوزه محور مقاومت و کشور های همسو را شناسائی نمایند و از قبل آن برنامه های تحریمی و تدارکاتی خود را کارامد تر از گذشته برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی بکار ببرند.

  دولت مردان ایران از هر طیف و جناحی که باشند باید بدانند مردم سالها مبارزه کردند، خونها ریخته شد، سختیها تحمل شد، شهادتها رقم خورد، زجر اسارت در بند دشمن اتفاق افتاد، خانواده ها داغدار شدند و در یک جمله همه ملت رنجها بردند و غصه ها خوردند، تا زیر بار ذلت نروند و استقلال خود را حفظ نمایند، حال شایسته نیست برای گرفتن امتیازات داده نشده بار دیگر گول لبخند های دشمنی را بخورند که هم به آن اعتمادی نیست و هم مکر روباه و درندگی شیر را در مواقع ضروری دارد.

  به نظر می رسد چنانچه دولت ایران به موضوع«FATF» تن دهد، علاوه بر اینکه تمام اطلاعات کشور را  در هر زمینه ای -دو دستی تقدیم به امریکا کرده است، بلکه زمینه ساز صدمات ناخواسته ای به محور مقاومت و نیز سپاه قدس(که امروزه نه تنها افتخار ایران، بلکه همه آزادگان جهان است)خواهد شد.

  کاری که اگر اتفاق بیافتد؛ دست برتر ایران را در منطقه پایین خواهد آورد و زمینه ساز تسلط نیروهای غربی( بویژه داعش) و به تبع آن تأمین امنیت اسرائیل در منطقه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار