امام جمعه گرگان:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: عده ای با داشتن ارز ترجیحی پس از وارد کردن کالا و یا خرید داخلی، به علت گران بودن کالای موردنظر در کشورهای دیگر، آن را قاچاق می‌کردند که این موارد بخشی از فساد ارز ترجیحی بود.

قاچاق بخشی از فساد ارز ترجیحی بود

به گزارشگلستان 24، آیت‌اللله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: تصمیم دولت مبنی بر اصلاح ارز ترجیحی که پیش از این موجب فسادهای زیادی شده بود برای خدمت به مردم است.

وی افزود:  این تصمیم دولت مساله‌ای بود که تمام اقتصاددان‌ها نظرشان در برداشتن ارز ترجیحی بود اما آنان که مخالفت در این زمینه داشتند زمان آن را مناسب نمی‌دانستند، در حالی که همه  بر اصلاح ارز ترجیحی توافق داشتند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عده‌ای ارز ترجیحی را می‌گرفتند و به جای وارد کردن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، یا در جای دیگر خرج می‌کردند یا پس از وارد کردن با ارز ترجیحی، با قیمت ارز واقعی به فروش می‌رساندند.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: عده‌ای هم با داشتن ارز ترجیحی پس از وارد کردن کالا و یا خرید داخلی، به علت گران بودن کالای موردنظر در کشورهای دیگر، آن را قاچاق می‌کردند که این موارد بخشی از فساد ارز ترجیحی بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دولت برای جلوگیری از این فسادها ارز ترجیحی را حذف کرد و یارانه را مستقیم به مصرف کنندگان داد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: البته در این مسیر نیاز است دولت جلوی عده‌ای سودجو را که سایر کالاها را به بهانه‌های واهی گران کردند را بگیرد و نگذارد فشار این گرانی‌ها به طبقات پایین و مستضعف جامعه فشار وارد کند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: دولت باید در این بخش نظارت‌های خود را بیشتر کند.

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: زمانی که عده‌ای ارز ترجیحی می‌گرفتند، معاندین نظام سر و صدا راه انداختند و امروز هم که این ارز حذف شده به نوعی دیگر فریاد می‌زنند که این چه کاری است که دولت می‌کند، در صورتی این مخالفت‌ها با هر ۲ روش نشان می‌دهد، آنان دلشان به حال مردم نمی‌سوزد و تلاش دارند، میان مردم و دولت جدایی ایجاد کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کشور بارها در مقاطع حساس قرار گرفته و مردم نیز با اشتباه تاریخی ۲۵ سال دچار گرفتاری بودند و امروز که در شرایط حساس تاریخی قرار داریم، باید مراقب باشیم تا ملت دیگر اشتباه تاریخی را تکرار نکند زیرا دشمن به دنبال یافتن فرصت برای رسیدن به اهدافش از همین فرصت‌ها است.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از این خطبه به در پیش بودن سوم‌ خرداد سالروز فتح خرمشهر در شرایطی که هیچ کس فکر نمی‌کرد این شهر آزاد شود، اشاره  و اضافه کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان اشاره داشتند امروز ما خرمشهرهای دیگر در عرصه‌های علمی، فناوری، هوافضا، نظامی و دفاعی و موارد دیگر داریم که باید به دست جوانان امروز فتح شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان به نقش آحاد جامعه به ویژه روحانیت در عرصه‌های مختلف از جمله ترویج و گسترش اسلام از گذشته تا امروز اشاره کرد و گفت: روحانیت و مراجع در میدان جنگ و مبارزه حضور داشتند بطوری حدود چهار هزار  شهید روحانی داریم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: به همین مناسبت اولین کنگره شهدای روحانی در قم برگزار خواهد شد که تجلیل از خدمات آنان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار