نامه 100 فعال اصلاح طلب گلستان به خاتمی

صد نفر از فعالان سیاسی- مدنی استان گلستان با انتشار نامه ای به سیدمحمد خاتمی تاکید کردند که انتخابات پیش رو فرصتی برای آزمون و خطا با چهره های دیگر نیست. در این نامه از خاتمی درخواست شده است تا به عنوان نامزد انتخاباتی حضور یابد.

 به خواسته ملی ایرانیان پاسخ مثبت دهید + اسامی و سند

 به گزارش گلستان24 به نقل ازسایت آفتاب صبح امید ، صدنفر از فعالان و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مدنی استان گلستان در نامه ای عمومی که خطاب به سید محمد خاتمی منتشر کرده اند، از وی دعوت کردند تا در انتخابات پیش رو به عنوان نامزد ریاست جمهوری به صورت جدی حضور یابد.

در بخشی از این نامه آمده است:« ما بر این باوریم برای تغییر شرایط پرمخاطره ی کنونی، عبور از بحرانهای پیش رو، خروج از انزوای بین المللی و کاهش و رفع تحریم های جهانی نیازمند شخصیتی بی بدیل، تاثیرگذار و دارای برنامه و همچنین مجریانی صدیق و صالح چون شما هستیم که امتحان خود را در عرصه مدیریت کشور خصوصا در دوران سکانداری عرصه اجرایی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری به خوبی پس داده اند. ما معتقدیم عرصه کنونی ریاست جمهوری فرصتی برای آزمون خطا با چهره های دیگر نیست، چرا که فرصتی برای برون رفت از شرایط پیچیده وبحرانی کنونی باقی نمانده است.»

امضا کنندگان این نامه را برخی از مدیران ارشد پیشین، فعالان تشکل های غیردولتی، روزنامه نگاران، دانشجویان، فعالان حوزه زنان و جوانان، شخصیت های مذهبی و زندانیان سیاسی تشکیل می دهند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به نام خداوند جان وخرد

جناب آقای خاتمی، رییس جمهور پیشین اصلاح طلب جمهوری اسلامی ایران

ملت ایران به خوبی جمله نغز و آینده نگرانه شما را در سالهای پایانی دوران ریاست جمهوری تان در جمع دانشجویان دانشگاه تهران، به یاد دارد که خطاب به بعضی تندروی ها و پرخاشگری ها گفتید: «بعد از من دیگرانی خواهند آمد و عملکرد آنان را نیز خواهید دید».

امروز مردم ما، خصوصا نخبگان، پس از هشت سال به ژرفای سخن شما پی برده اند. مقایسه ی مدیریت، برنامه ها و دستاوردهای دولت شما در سطح داخلی و بین المللی و شاخصهای کلان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به علاوه منش و شخصیت شما با دوره ی فعلی «علیرغم درآمد افسانه ای 600 میلیارد دلاری نفت» در این دوره، حتی مخالفان سرسخت سیاسی شما را وادار به اعتراف به این حقیقت کرده است که دوران شما، دوران طلایی جمهوری اسلامی در همه زمینه ها بوده است.

رواج دروغ، حرمت شکنی، بدعت گذاری، اختلاس، رشوه، بیکاری گسترده و تورم افسارگسیخته طی سالهای اخیر طوری بوده است که ارزش پول ملی ما را به کمتر از یک سوم کاهش داده است؛ تا جایی که ارزش پول ملی ما در سطح منطقه حتی از افغانستان، عراق و سوریه ی در حال جنگ و درگیریهای داخلی هم کمتر شده است. تحقیر جایگاه ایران و ایرانی در سطح بین المللی و منطقه نیز بر کسی پوشیده نیست. جالب توجه اینکه این ها همه محصول دولتی می باشد که از حمایتهای بی دریغ همه ارکان نظام و جناح اصولگرا و بخش اعظم روحانیت سنتی برخوردار بوده است.

جناب آقای خاتمی!

ما شرایط کنونی را محصول ناکارآمدی، بی برنامگی و فقدان مدیریت علمی و کارشناسی می دانیم. بر این باوریم که برای برون رفت از شرایط کنونی باید انتخابات پیش رو را به فرصتی برای تغییر رویکردها، برنامه ها، روشها و بازگشت به آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی تبدیل کرد. به جرات می توان گفت دستیابی به این اهداف بلند در مرحله ی اول نیازمند حضور جنابعالی در این عرصه می باشد. 

ما بر این باوریم برای تغییر شرایط پرمخاطره ی کنونی، عبور از بحرانهای پیش رو، خروج از انزوای بین المللی و کاهش و رفع تحریم های جهانی نیازمند شخصیتی بی بدیل، تاثیرگذار و دارای برنامه و همچنین مجریانی صدیق و صالح چون شما هستیم که امتحان خود را در عرصه مدیریت کشور خصوصا در دوران سکانداری عرصه اجرایی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری به خوبی پس داده اند. ما معتقدیم عرصه کنونی ریاست جمهوری فرصتی برای آزمون خطا با چهره های دیگر نیست، چرا که فرصتی برای برون رفت از شرایط پیچیده وبحرانی کنونی باقی نمانده است.

لذا، ما جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اصلاح طلب استان گلستان با عنایت به این ضرورت تاریخی و ملی و با توجه به روش و منش «ماندلا» و «گاندی» وار و شخصیت محبوب و مورد احترام شما نزد افکار عمومی داخلی و بین المللی، مصرانه و متواضعانه می خواهیم با از خودگذشتگی و ایثار وارد عرصه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری شده و با اعلام کاندیداتوری خود به این خواست ملی ایرانیان پاسخ مثبت دهید و به وعده الهی مبنی بر "والله یعضک من الناس"(سوره مائده) امیدوار باشید.

جناب آقای خاتمی!

ما با شما پیمان می بندیم که برای پیشبرد این اهداف بلند همواره در کنارتان باشیم و از خطرات و مشکلات پیش رو نهراسیم و برای عزت و سربلندی ملک و ملت از هیچ کوششی دریغ نورزیم که به این وعده الهی باور داریم: «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

امضا کنندگان به ترتیب الفبا:

1. ابولفضل عجم
2. احمد خاندوزی
3. احمد رایجی
4. احمد علاء الدین
5. احمدی
6. اصغر منصوری
7. اکبر پریچهر
8. امیر بهادران 
9. ایری
10. برزمینی
11. تقی تفکر
12. تقی نجفی نژاد
13. جلیل آل حسینی
14. جواد محمدخانی
15. حسن فرید
16. حسین کبیر
17. حق شناس
18. حمید بارچیان 
19. خسرو میردار
20. خندان یارزلو
21. درویش علی کوهساریان
22. دونلو
23. رامین اخلومدی
24. رحمت بای
25. رضا شاه حسینی
26. رضا میرعرب رضی
27. رقیه بیگم قدس علوی
28. روح الله پریچهر
29. روح الهم کلانتری 
30. روح الله مهیمنی
31. زهره آویرا 
32. سجاد پورباقر
33. سعید معیری
34. سلمان رضایی
35. سیاوش بسطامی
36. سید کمال دادور
37. سیداحمد باقری
38. سیدمحمد حسینی
39. صاحب نجفی نژاد
40. صادق لیوانی
41. صدیقه رفیعی نژاد
42. عابدی
43. عارف سدیدی
44. عاطفه پهلوان
45. عباس اسماعیلی
46. عباس حمزه ای
47. عبدالرزاق فردوسی 
48. عبدالله میراکبری
49. علی اصغر بای
50. علی اصغرحسینی
51. علی اکبر شامبیاتی
52. علی اکبرکوهستانی
53. علی سلیمانی
54. علی یارزلو
55. غلامرضا بای
56. فرشاد توماج
57. فرهاد عباسی
58. قربانعلی باقرزاده
59. قوانلو
60. محدثه مهیمنی
61. محسن بهادران
62. محسن بیگلربیگی
63. محسن پریچهر 
64. محسن مهیمنی
65. محمد تفویضی 
66. محمد خوجملی
67. محمد زمان نجفی نژاد
68. محمد ملکی
69. محمد ممشلی
70. محمد مهیمنی
71. محمد میرداروطن
72. محمد میرعرب
73. محمد نوروزی
74. محمد هاشم مهیمنی
75. محمدرضا صالحی
76. -محمدرضا کریمی
77. محمدعلی محمودی مقدم 
78. محمدقاسم یازرلو
79. محمود شاهگل
80. محمود عرب
81. مرتضی سبطی
82. مسعود بهادران
83. مصطفی پریچهر 
84. مصطفی سبطی
85. معصومه بینات
86. ملیحه سبطی
87. منصورکوهستانی
88. مهدی بهزادیان
89. مهدی منصوری
90. مهدی میرعرب
91. مهرداد جهانگیری
92. ناصر سمیعی
93. نرگس رحمانی
94. نسرین اکبری نژاد
95. نصرت میرعرب
96. هادی سبطی
97. هادی میردار
98. هاشم کوهساری
99. یحیی صادقلو
100. یدالله کوهستانی

لینک خبر در سایت جرس؛ http://www.rahesabz.net/story/69686

rahesabz

 انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار