معاون جان کری: از تمام ابزارها برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران استفاده می کنیم/ رفع تحریم دلاری صرفا گمانه زنی رسانه هاست و دولت اوباما برنامه ای برای رفع U-Turn ندارد

جلسه کمیته روابط خارجی سنا آمریکا درباره ایران و اجرای برجام
به گزارش گلستان24، شانون در این جلسه استماع گفت: «تاکنون اجراء به‌خوبی پیش رفته است. اگر ایران به همین مسیر در برجام ادامه دهد، می‌توانیم به هدفمان دست یابیم».
 
وی ضمن تأکید بر پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس برجام گفت:‌ «می‌خواهم بار دیگر تأکید کنم که برجام اختلافات اساسی ما با ایران را حل نکرده است».
 
روابط خارجی سنا
 
معاون وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای گذشته این کشور درباره حمایت ایران از تروریسم گفت: «به همین خاطر است که ما تحریم‌های مرتبط با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه، شامل حمایت این کشور از تروریسم، را حفظ کرده‌ایم».
 
وی تأکید کرد که سپاه پاسداران، نیروهای قدس، وزارت اطلاعات ایران، شرکت هواپیمایی ماهان، حزب‌الله و بیش از 100 فرد و نهاد مرتبط با ایران هنوز هم تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.
 
روابط خارجی سنا
 
شانون در ادامه جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ضمن ادعای اینکه برنامه موشکی ایران تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است، گفت: «ما به استفاده از تمام ابزار یک‌جانبه و چندجانبه شامل تحریم‌ها، هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهیم تا برنامه موشکی ایران را متوقف سازیم».
 
 
وی با اشاره به آزمایش موشکی اخیر ایران گفت: «پس از آزمایش موشکی ایران در اکتبر 2015، هشت فرد و سه نهاد درگیر در تهیه مواد و سایر تجهیزات برای برنامه موشک‌های بالستیک ایران را تحریم کردیم». شانون با بیان اینکه آزمایش‌های موشکی ایران نقض کننده روح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند، گفت: «ایران مجموعه دیگر از آزمایش‌های موشکی خطرناک و تحریک‌کننده را در 24 مارس انجام داد. ما دو نهاد ایرانی را که مستقیماً درگیر در برنامه موشک‌های بالستیک بودند تحریم کردیم». 
 
شانون در بخش دیگری از این جلسه با تکرار ادعاهای واهی گذشته درباره نقض حقوق بشر در ایران گفت: «از سال 2010، ما تحریم‌هایی علیه 19 فرد و 17 نهاد انجام داده‌ایم... تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر مشمول رفع تحریم‌های برجام نیستند و ما به اعمال دقیق آنها ادامه می‌دهیم».
 
وی همچنین گفت: « شایعه ها و اخباری که در مطبوعات منتشر شده درست نیستند. دولت اوباما قصد ندارد به ایران اجازه دسترسی به نظام مالی آمریکا یا استفاده از دلار در معاملات را بدهد.»
 
وی همچنین درباره آینده روابط ایران و آمریکا گفت: «درحالی که نگرانی‌های ما درباره ایران اساسی هستند، معتقدیم که منافع ملی آمریکا ایجاب می‌کند گفتگو با ایران درباره موضوعاتی که اختلاف نظر داریم، ادامه یابد، و در همین حین به استفاده از تمام ابزار در دسترس برای مقابله با اقدامات ایران که مخالف‌شان هستیم، ادامه می‌دهیم».

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار