حواشی جالب تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی گلستان؛

آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی گلستان امروز با حواشی و شکوه خاصی در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

از خداحافظی لشکربلوکی و بغض سنگین دانشجویان بسیجی تا مسئولی که آرزو دارد شهید مدافع حرم شود

به گزارش گلستان24،آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی گلستان روز گذشته با حضور سردار رحمت اله صادقی، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، رؤسای دانشگاهها، معاونین فرهنگی، مسئولین نهاد رهبری در دانشگاهها و فرماندهان و جانشینان خواهر حوزه ها و پایگاه های بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر استان با شکوه خاصی در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، رحمت اله صادقی، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره 4 هزار شهید استان و امام راحل در سخنانی به ضرورت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه از نگاه امام راحل پرداخت و گفت: یکی از تشکل های ارزشمندی که امام (ره) در زمان حیات خود ضرورت آنرا تشخیص و تشکیل آن را فرمان داد تشکل بسیج دانشجویی و طلبه بود.

نگاه امام به دفاع همه جانبه یکی از اعجاز انقلاب اسلامی بود

IMG 1424

وی تصریح کرد: امام بخوبی می دانست که نظام دفاعی کلاسیک نمی تواند در مقابل هجمه های متنوع دشمنان مقاومت کند از اینرو نگاه امام به دفاع همه جانبه یکی از اعجاز انقلاب اسلامی و طراحی نویی بود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه بسیج با این ساختار، وظایف و عمق نهادینه شده در مردم را در هیچ کشوری سراغ نداریم تاکید کرد: بسیج بصورت خودجوش و مردمی محقق شد.

سردار صادقی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، جوانان دانشجو بسیجی نظام دفاعی که برگرفته از الگوهای غربی بود را کنار زدند و الگوی متناسب با آموزه ها و فرهنگ ایثار و شهادت جایگزین نمودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز این الگو و مدل اسلامی ایران پس از گذشت سال ها هنوز دشمنان اسلام را به لرزه می اندازد و این مدل نشان داد هر زمان انقلاب اسلامی توانست الگوهای خود را مبتنی بر فرهنگ و داشته های خود و آموزه های دینی ارائه دهد موفق می شود.

سردار صادقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی نیز گفت: در اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی با دشمن بجنگیم.

حمایت از تولید داخل و کنار زدن کالای خارجی جسارت می خواهد

IMG 1474

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در ادامه با بیان اینکه حمایت از تولید داخل و اعتماد به ظرفیت های درون زا و کنار زدن کالای خارجی جسارت می خواهد گفت: مسئولین باید با روحیه انقلابی و آرمانی وارد عرصه میدان شوند و نقش فرماندهان دانشجو و اساتید دانشگاهها در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان حساس و تاثیرگذاری است.

واردات گندم به گلستان معنا ندارد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان خاطرنشان کرد: مسئولین باید با اراده قوی استان را مدیریت کنند، واردات گندم به استان معنا ندارد چه بسا کشاورز انگیزه خود را از دست داده و رو به سوی شغلی دیگری می آرود.

دانشجویان در کارهای جهادی در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی به مسئولین کمک کنند

سردار صادقی در ادامه اظهار داشت: با توجه به دغدغه رهبری بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، مسئولین باید در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند و دانشجویان نیز در کارهای جهادی با همین نگاه به کمک مسئولین بشتابند و تمام دستگاههای اجرایی را به این سمت سوق دهند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در پایان سخنانش ضمن تجلیل و قدردانی از دکتر علی لشکربلوکی مسئول سابق بسیج دانشجویی گلستان در راه اندازی دفاتر، حوزه ها بسیج دانشجویی و تعامل با دانشگاههای استان در تحقق رسالت بسیج دانشجویی، علی اکبر عرفانی را به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی گلستان معرفی نمودند.

مسئولی که برای خود آرزو کرد در زمزه شهدای مدافع حرم قرار گیرد

IMG 1439

در ادامه مراسم حجت الاسلام مازندارانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فضای همدلی و همزبانی ایجاد شده مابین بسیج دانشجویی و نهاد رهبری و دانشگاه ها به همت لشکربلوکی از زحمات ایشان قدردانی نمود .

وی افزود: دلگرمی و دلخوشی ما در دانشگاهها به دانشجویان بسیجی است و آنان باید در وسط میدان محافظ آرمان ها و ارزش های انقلاب باشند .

همچنین حجت الاسلام مازندرانی برای خود آرزو کرد در زمزه شهدای مدافع حرم قرار گیرد.

IMG 1437

در ادامه کلیپی از فعالیت کمیته دانشجویی و اساتید 4 هزار شهید استان و فعالیت های بسیج دانشجویی استان پخش شد.

 در ادامه نیز مهدی باقریان به نمایندگی از فرماندهان بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه لشکر بلوکی بر اساس برنامه ها و راهبردی که در ابتدای ورود خود به بسیج دانشجویی استان مشخص کرده بودند به اهداف مد نظر دست یافته و موفق بودند خاطرنشان کرد: هویت بخشی به بسیج دانشجویی استان، اعتماد به دانشجویان بسیجی و واگذاری مسئولیت به آنان، اقتدار آفرینی بسیج دانشجویی در سطح استان، راه اندازی قرارگاه علمی، جهادی، فرهنگی در استان، استقرار نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان از جمله اقدامات ارزشمندی بود که به همت ایشان به ثمر رسید.

باقریان از عرفانی مسئول جدید بسیج دانشجویی گلستان خواست: حرکت های جنبشی که امروز در بسیج دانشجویی کمرنگ است را تقویت و پویا نماید، ساختاری جدید برای حلقه های صالحین در بسیج دانشجویی مشخص نماید و ارتباط دانشگاه را با مردم تقویت کند.

گلایه یک دانشجو از حضور کمرنگ فرماندهی سپاه استان در جمع دانشجویان

این فعال دانشجویی ضمن گلایه از حضور کمرنگ سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در جمع دانشجویان گفت: حضور سردار در محلات بیشتر از دانشگاه است در حالی که دانشگاه مبدأ تحولات می باشد و در انتهای نیز برای محقق شدن آرزوی شهادت برای حجت الاسلام مازندرانی دعا کرد.

باقریان افزود: فعالان بسیج دانشجویی چندین مرتبه به فرمانده سپاه استان نامه نوشتند که از جابجایی لشکربلوکی منصرف شود هرچند ایشان موافقت کرد و چند ماهی به تأخیر افتاد اما ما مغرور نیستیم که مانع پیشرفت مسئولی جهادی و دلسوز شویم و مطمئن هسیتم ایشان در هر سمت و هر جایی موفق می باشند.

خداحافظی لشکربلوکی و بعض سنگین دانشجویان بسیجی

در ادامه دکتر علی لشکربلوکی مسئول سابق بسیج دانشجویی گلستان با بیان اینکه خدمت در جامعه دانشگاهی برای بنده لذت بخش و مایه افتخار بود گفت: دفاع از سنگر دانش همواره مهمترین نگاه ما بود چرا که جنگ نرم، جنگ مکاتب و اندیشه هاست و باید با تولید علم و اندیشه بپردازیم.

بسیج دانشجویی هنوز در زمینه مطالبه گری به بلوغ لازم نرسیده است

وی جریان سازی فرهنگی،سیاسی و علمی، توسعه و تقویت ماهیت بسیج دانشجویی در دانشگاهها و جامعه، تقویت مطالبه گری در دانشجویان،تولید قدرت نرم برای نظام را از مهمترین اقدامات خود با همکاری دانشگاهها و مجموعه بسیج دانشجویی استان خواند و از رؤسای دانشگاهها، معاونین ، نهاد رهبری و دانشجویان بسیجی که همراه او بودند تشکر و قدردانی نمود.

در عین سخنرانی و طلب حلالیت لشکربلوکی از دانشگاهیان و دانشجویان بسیجی بغض سنگینی در مراسم حکمفرما بود به گونه ای که اشک های حلقه زده در چشمان گواه رضایت آنان از عملکرد و فعالیت فرمانده ای خدوم و دغدغه مند بود.

تحقق منویات رهبری در جامعه نیازمند سنگر بسیج است

IMG 1501

در بخش پایانی مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی گلستان، علی اکبر عرفانی مسئول جدید در سخنانی گفت: تحقق منویات رهبری در جامعه امروزی نیاز به حفظ سنگر بسیج دارد از اینرو  خواستار تعامل و توجه بیشتر مسئولین دانشگاهی با بسیج دانشجویی هستم.

عرفانی افزود: با استفاده از تجارب مسئول سابق از تمام ظرفیت ها و پتانسیل بسیج دانشجویی استفاده خواهم نمود.

 بازار عکس های یادگاری داغ داغ بود

IMG 1506

در پایان مسئولین دانشگاهی، فرماندهان و جانشینان خواهر و کارکنان بسیج دانشجویی با لشکربلوکی عکس یادگاری گرفتند و برای ایشان آرزوی سلامت و موفقیت روز افزون نمودند.

شایان ذکر است: علی اکبر عرفانی مسئول جدید بسیج دانشجویی گلستان تاکنون در سمت فرمانده سپاه شهرستان گمیشان فعالیت می نمود و لشکربلوکی مسئول سابق بسیج دانشجویی استان نیز به عنوان فرمانده سپاه شهرستان گنبد کاووس منصوب شده است.

منبع:دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار