معاون فرماندار کردکوی:

معاون فرماندار کردکوی گفت: صنف قصابان شهرستان کردکوی تا نیمه دوم اردیبهشت ماه فرصت دارند تفاهمنامه را امضاء کنند در غیر اینصورت کشتارگاه بلافاصله تعطیل خواهد شد.

کشتارگاه کردکوی نیمه دوم اردیبهشت ماه تعطیل می شود !

به گزارش گلستان24،حسین احمدی معاون فرماندار در اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کردکوی گفت: ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جامعه در گرو تلاش همگانی و احساس مسئولیت آحاد مردم علی الخصوص مسئولین دست اندر کار می باشد.

وی خواستار تعامل و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی برای حفظ سلامت شهروندان در فصول سال شد و ادامه داد: مراکز بهداشتی و درمانی و همه دستگاه های اجرایی تلاش می کنند تا بهترین شرایط را برای سلامت جامعه مهیا کنند.

معاون فرماندار شهرستان کردکوی اذعان داشت: برای ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم باید همکاری‌ها و هماهنگی‌ها گسترش یافته و تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه در گرو اجرای دقیق مصوبات این کارگروه است.

نگاهمان باید در سال 95 ، نگاهی آموزشی و پیشگیرانه باشد

وی ایران را کشوری توانمند در حوزه پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: نگاهمان باید در سال 95 ، نگاهی آموزشی و پیشگیرانه باشد تا کمتر شاهد بروز برخی بیماری ها باشیم.

این مقام مسئول بر آموزش و آگاهی در روستاها تأکید کرد و افزود: آموزش و پیشگیری عمومی با همکاری NGO های توانمند در روستاها می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

احمدی ادامه داد: اداره ورزش و جوانان در غالب ورزشهای همگانی و عمومی می تواند نقش بسزایی در فرهنگ سازی در حوزه سلامت و بهداشت روان داشته باشد.

در جهت رفع مشکلات کشتارگاه کردکوی به صورت جدی وارد عمل شویم

معاون فرماندار شهرستان کردکوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم کشتارگاه سنتی کردکوی پرداخت و گفت: باید در جهت رفع مشکلات موجود در حوزه کشتارگاه سنتی کردکوی به صورت جدی وارد عمل شویم.

وی با بیان این نکته که آمار تکان دهنده بیماری ها در شهرستان کردکوی بسیار نگران کننده است، افزود: کشتارگاه سنتی کردکوی از نظر بهداشتی در سطح بسیار پایینی قرار دارد که امنیت غذایی و سلامت مردم این شهرستان را به خطر می اندازد.

تا نیمه دوم اردیبهشت ماه، آخرین مهلت به کشتارگاه سنتی کردکوی است

احمدی با اشاره به این نکته که تا به امروز با صنف قصابان همکاری و مدارا کردیم و قصد هیچگونه تخریب و برخوردی را با این عزیزان نداشته و نداریم، متذکر شد: تا نیمه دوم اردیبهشت ماه آخرین مهلت به کشتارگاه سنتی کردکوی است.

معاون فرماندار شهرستان کردکوی افزود: صنف قصابان تا این تاریخ فرصت دارند تفاهمنامه را امضاء کنند در غیر اینصورت کشتارگاه بلافاصله تعطیل خواهد شد.

وی در خاتمه یادآور شد: مزایای بسیار خوبی برای قصابان کردکوی جهت انتقال به کشتارگاه مرکزی تعیین کردیم که کمتر شهرستانی اینچنین اقداماتی را انجام داده است.

منبع:رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار