سید محسن مسلمی:

یکی از نتایج چشم داشتن به خارج، دچار ضعف شدن تولیدات داخلی است که با زحمت کارگران زحمت کش کشورمان انجام می شود و ضربه بزرگی به جامعه کارگری ما وارد می کند. چرا که وقتی کارخانه ها و صنایع تولید راکد شود، گروه زیادی از کارگران بی کار می شوند .

ضعف تولیدات داخلی به کارگران کشور ضربه می زند/ ما از برجام هیچ استفاده ای نکردیم

سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: هنگام محاصره های اقتصادی ، تنها راهی که بتوانیم از فشار در امان باشیم این است که بتوانیم نیاز های خود را تامین کنیم. هرچه اقتدار ما در تولیدات داخلی بالاتر باشد،  نه تنها خود را از چنین مشکلاتی رها می کنیم بلکه می توانیم جای خود را در بین کشور های دنیا به عنوان یک کشور تولید کنند باز کنیم.

وی عنوان کرد: اگر مصرف کننده مطلق باشیم، یقینأ با این فشارهای اقتصادی خرد می شویم و مجبوریم به اوامر قدرت های بزرگ اقتصادی جهان گردن بنهیم. به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشیاری به اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی تاکید کردند.

مسلمی با اشاره به این که تاکید رهبری بر "اقدام و عمل" به این دلیل است که دیگر اقتصاد مقاومتی فقط در حد یک شعار نباشد، افزود: چرا که در این چند سالی که اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، همه شعار می دادند که موضوع خوبی است اما هیچ کس اقدام و عمل نکرد، بلکه همه در عمل دنبال واردات و صنایع خارجی بودند.

فعال فرهنگی شهرستان کردکوی تاکید کرد:  یکی از نتایج چشم داشتن به خارج، دچار ضعف شدن تولیدات داخلی است که با زحمت کارگران زحمت کش کشورمان انجام می شود و ضربه بزرگی به جامعه کارگری ما وارد می کند. چرا که وقتی کارخانه ها و صنایع تولید راکد شود، گروه زیادی از کارگران بی کار می شوند .

 

محسن مسلمی اقتصاد مقاومتی کارگر

 

وی ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری در حضور کارگران نیز بیشتر روی این موضوع تاکید داشت که بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به درستی بکار ببندیم و تولیدات و صنایع داخلی را راه بیندازیم تا کارگران ما بتوانند از ظرفیت های خود استفاده کنند. اگر مدیریت به گونه ای باشد که بتوانیم از ظرفیت ها و علم داخل استفاده کنیم و به بیگانگان وابسته نباشیم، یقینأ نیاز به نیروی کار بیشتری احساس می شود.

سید محسن مسلمی عنوان کرد: ما از برجام هیچ استفاده ای نکردیم. دشمن دشمنی خودش را می کند. او ما را پای میز مذاکره می آورد و ضررهای هنگفتی را به ما وارد می کند. نتیجه این تعلل ضعیف تر شدن هر روز اقتصاد کشور است. بنابراین باید عملا باید وارد اقتصاد مقاومتی شویم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند چطور ما در برخی از صنایع و رشته ها مقام های بالایی در دنیا کسب کردیم، اما در برخی از صنایع که خیلی پایین تر است نتوانستیم پیشرفت کنیم؟ زیرا اراده ای در این قسمت نیست. باید این اراده ایجاد و عملی شود. باید اینقدر قوی شویم تا از کشور های صادر کننده باشیم. این با خودباوری و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری محقق می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار