یکی از زوایای پنهان فتنه 88 نقش کلیدی تعدادی از زنان وابسته به شخصیت‌های سیاسی کشور است

اصحاب جمل در خیابان‌های تهران
به گزارش گلستان24، زنان در طول دوران مبارزاتی قبل از انقلاب هم پای مردان نقشهای حساس و مهمی را ایفا کرده‌اند.  بعد از انقلاب نیز خصوصا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی حماسه‌هایی بی نظیر از سوی زنان ایران اسلامی بر بوم تاریخ کشور به نقش درآمد. زنانی که در خرمشهر پا‌به پای مردان از شهر دفاع کردند، زنانی که پرستاری از رزمندگان را با جان و دل می پذیرفتند، زنانی که در پشت جبهه‌ها کمک رسانی به رزمندگان را با هنر دست و دعای خیر به جبهه‌ها می فرستادند و هزاران هزار مادر و همسر که برای دفاع از اسلام و کشور عزیزانشان را به جبهه‌ها بدرقه‌ می‌کردند.

 اگر سخن از مادر سه شهید می‌شود، اگر تاریخ کشور به داشتن شیرزنانی می‌بالد که حماسه‌ی «دا» را آفریدند ولی در تاریخ زنانی را هم داریم که نامشان در لیست سیاه تاریخ کشور ثبت شده است. از جمله این زنان می توان به«پری بلنده» که در کنار شعبان بی مخ در ماجرای کودتای 28 مرداد بازیگردان بود نام برد. هم چنین می توان از اشرف پهلوی ، خواهر محمد رضا شاه، که علاوه بر مفاسد اخلاقی‌اش در بحث مفاسد اقتصادی و قاچاق مواد مخدرش  شهره بود نام برد. هم چنین در بعد از انقلاب از مریم رجوی، همسر مسعمود رجوی که دستانش به خون هزاران ایرانی آلوده است نام برد. مریم رجوی علاوه بر اینکه در موج ترورهای اول انقلاب و  عملیات فروغ جاویدان سازمان مجاهدین خلق(مرصاد) نقشی کلیدی داشت در طول تمام این سالها به عنوان چهره‌ی رسانه‌ای منافقین همیشه حضوری فعال داشته است. یکی از برهه‌هایی که مریم رجوی در آن نقش آفرینی جدی داشت دوران فتنه 88 بود؛ دوره ای که علاوه بر او تعدادی دیگر از زنان هم در شکل گیری آن و افزایش تنشها و آشوبهای خیابانی نقش داشتند.

 
یکی از زوایای پنهان فتنه 88 نقش کلیدی تعدادی از زنان وابسته به شخصیت‌های سیاسی کشور است که در روزهای قبل و بعد از انتخابات  بصورت پررنگی ایفا می‌شد . زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی؛ عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی و  فائزه دختر عفت مرعشی و هاشمی از جمله بازیگران فتنه‌ی 88 بودند که در راه اندازی آشوبهای خیابانی و مدیریتش نقش ایفا کردند. در ادامه این یادداشت به بررسی اجمالی نقش زنان موثر در فتنه‌ی 88 و  اظهار نظرات آنان در فتنه 88 خواهیم پرداخت.
 

 

مریم رجوی: یکی از دلایلی که سبب شد رای دهندگان به میرحسین  موسوی راه خود را پس از چند روز از اعلام قطعی نتایج انتخابات جدا کنند؛ حمایتهایی بود که خارج نشینان و دشمنان قسم خورده کشور از وی کردند ولی او و کروبی در قبال این حمایت ها سکوت کردند و به نوعی رضایت و هم پیمانی خود را با آنها نشان داد. یکی از این حمایت‌ها، حمایت سازمان منافقین و  مریم رجوی از موسوی است که در گفت‌وگو با سایت العربیه، وابسته به دربار سعودی مطرح شد: «شما می‌دانید که آقای موسوی سالیان نخست‌وزیر [امام] خمینی بوده ولی با این حال وقتی سال 2009 گامی به سمت مردم برداشت و خواستار رد نظام آخوندی شد ما از او حمایت کردیم و حتی خواستار حفاظت از او شدیم.»

این همراهی و هم نوایی با موسوی و کروبی فقط بسنده به اظهار نظرها نبود بلکه در آشوبهای خیابانی و حمله و به پایگاه بسیج و آشوبهای عاشورای 88 رد پای منافقین هویدا بود.

زهرا رهنورد: در طول دوران پس از پیروزی انقلاب و برگزاری انتخابات های مختلف ریاست جموری، انتخابات سال 88 تنها انتخاباتی بود که علاوه بر شخصیت نامزد، ستادهای انتخاباتی و بوق های تبلیغاتی داخل و خارج از کشور بر روی شخصیت همسر نامزد ریاست جمهوری هم مانور تبلیغاتی می‌دادند. رهنورد دست دردست موسوی به میتینگهای انتخاباتی می‌رفت و قسمت قابل توجه‌ای از مستند انتخاباتی موسوی به او اختصاص داشت. او قرار بود بدلی باشد از میشل اوباما، همسر باراک اوباما در ایران و با سخنان ساختار شکنانه بتواند رای زنان جامعه را به سمت موسوی متمایل کند. میرحسین موسوی در همان بحبوحه لقب «روشنفکرترین زن ایرانی» را به او داد و این در حالی بود که رهنورد در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی نظریه‌ی داماد لرستان و فرزند آذربایجان را مطرح کرد که چون خود لر هست، موسوی داماد لرستان می‌شود و  مردم لرستان داماد خود را رها نمی کنند و به دیگری رای نمی‌دهند. (جالب آنکه رهنورد اشاره نکرده بود که اگر موسوی داماد لرستان بود کروبی که خود لر بود و مردم لرستان بین فرزند و داماد باید چه می کردند؟)

رهنورد در بعد از فتنه شروع به دیدار با محکومان امنیتی و وابستگان مجرمانی کرد که در حوادث 88 بازداشت شده  بودند کرد. یادداشت‌های در سایت های ضد انقلاب منتشرمی‌کرد. از جمله این یادداشت ‌ها اعتراض به حکم اعدام چند تروریست بود که به جرم انجام عملیات تروریستی به اعدام محکوم شده بودند.

 
 

عفت مرعشی: در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی همیشه یک پای خاطراتش همسر ایشان عفت مرعشی است. در سخت ترین شرایط انقلاب و جنگ همیشه عفت مرعشی حضور دارد ولی غالبا رفتاری متفاوت از یک فضای سخت بحرانی دارد؛ یا در سفر است و یا مهمانی و یا تفریح. در صبح انتخابات 88 زمانی که عفت مرعشی از حوزه رای گیری خارج می‌شود خواسته و یا ناخواسته پرده از شروع فتنه بر می‌دارد و در پاسخ به سوال خبرنگاری می‌گوید «اگر «تقلب» کردند، بریزند تو خیابون‌ها!» . در واقع این اظهار نظر عفت مرعشی اولین دعوت رسمی برای آشوب خیابانی است آن هم از سمت فردی که همسر رییس مجمع تشخیص صلحت نظام است.

 
 

فائزه هاشمی: بیشتر از مادر، دختر است در که حوادث و آشوبهای پس از انتخابات حضور خیابانی دارد. مادر اگر اسم رمز آشوب را می‌برد اما دختر در کف خیابان عملیاتی کار می‌کند. راه‌اندازی و ساماندهی ستاد دختران فیروزه‌ای در قبل از انتخابات 88 از سوی وی و همچنین حضور در اردوکشی‌‌های خیابانی از جمله اقدامات وی در بعد از انتخابات و ایام فتنه بود؛ به شکلی که دو بار بازداشت شد. انتشار فیلم حضور وی در 26 خرداد در جمع آشوبگران و سخنرانی و تحریک آنان به ادامه اعتراضات همراه با توهین به نظام و مسئولان ارشد کشور از اولین نشانه‌های حضور جدی فائزه در آشوبهای خیابانی است. بار دیگر در 30 خرداد 88 و تنها یک روز پس از ایراد سخنرانی رهبر انقلاب در نمازجمعه، فائزه در آشوبهای آن روز بازداشت شد. او در ادعایی مضحک دلیل حضورش را خوردن ساندویچ بیان کرد

رفتارهای ساختار شکنانه فائزه حتی پس از بازداشتش تمام نشده است و حتی به شکلی با لجاجت بیشتری ادامه دارد بطوری که پس از گذشت 7 سال از فتنه، او با اعضای ارشد فرقه ضاله بهاییت دیدار می‌کند و ابایی از انتشار عکس آن ندارد. حقیقت آن است که فتنه 88 نقطه ی تلاقی ضد انقلاب، بهایی‌ها، سلطنت طلب‌ها و منافقین با فتنه گرانی همچون فائزه هاشمی است.

در جمل آنچه مسلمین را دچار انشقاق کرد حضور عایشه همسر پیامبر بود که بر شتری سرخ موی نشست و مسلمانان را بر علیه علی(ع) شوراند. نسبت او با پیامبر مردم را تهییج می‌کرد و به خاطر علاقه‌ای که پیامبر داشتند گمان به انحراف او نمی‌کردند. فتنه‌ی جمل به سبب حضور او شکل گرفت و خون مسلمانان ریخته شد و اولین مخالفت با حکومت عدل علی(ع) توسط او اتفاق افتاد. انقلاب ما نیز از فتنه اصحاب جمل در امان نبود و 88 اوج فتنه‌گری زنانی همچون رهنورد و هاشمی بود.

منبع: صابر نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار