منصور عتیقی در مصاحبه با گلستان24؛

عدم موفقیت دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی ناشی از نگرش های ذهنی و بافت های فکری دولت است. مشکل اصلی اینجاست که تفکر اقتصادی دولت با اقتصاد مقاومتی هم خوانی ندارد.

عدم موفقیت دولت در اقتصاد مقاومتی / تفکر اقتصادی دولت با اقتصاد مقاومتی هم خوانی ندارد

منصور عتیقی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، بیان کرد: نامگذاری های اخیر مقام معظم رهبری در این چند سال، اقتصادی بوده است و نامگذاری امسال ایشان ، با آوردن قید "اقدام و عمل" فارغ از هر گونه شعار شد. این بدان معنی است که مردم باید این اقدام و عمل را در جامعه احساس کنند و اقتصاد مقاومتی محور قرار بگیرد.

وی درباره بررسی اقدام و عمل دولت در حیطه اقتصاد مقاومتی گفت: با بررسی برخی موضوعات مختلف به راحتی می توان فهمید که اقدام و عمل دولت در حیطه اقتصاد مقاومتی چگونه بوده است. این که واردات کالاهای خارجی مخصوصا کالاهای لوکس و مصرفی تا چه میزان بوده است. می توانیم میزان معوقات بانکی را بررسی کنیم که آیا افزایش داشته است یا خیر. این شاخص بسیار خوبی است که نشان می دهد دولت در این عرصه تا چه میزان موفق بوده است.

عتیقی ادامه داد: همچنین کاهش فعالیت های بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها نشان دهنده میزان موفقیت یا عدم موفقیت دولت در حیطه اقتصاد مقاومتی است. این ها شاخص هایی است که هر کسی با هر سطح سواد، بصیرت و بینشی، به راحتی متوجه خواهد شد که علی رغم این که منکر تلاش های دولت نمی شویم، اما در این عرصه آن گونه که باید موفق نبوده است.

 

منصور عتیقی اقدام و عمل

 

فعال فرهنگی شهرستان گرگان با اعتقاد به این که "عدم موفقیت دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی ناشی از نگرش های ذهنی و بافت های فکری آن هاست" بیان داشت: عدم موفقیت دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی ناشی از نگرش های ذهنی و بافت های فکری دولت است. این که آیا اقتصادی مورد نظر تیم اقتصادی دولت ، موافق اقتصاد مقاومتی است یا خیر؟

وی گفت: مشکل اصلی اینجاست که تفکر اقتصادی دولت با اقتصاد مقاومتی هم خوانی ندارد. رکودی که دولت در جامعه بازاری کشور بوجود آورد، به جرات یکی از بهترین تدابیر برای رهایی از تورم بازار بود. اما این مسکنی است تا بیمار را به بیمارستان برسانیم. این تدبیر فقط برای شش ماه نهایتا یک سال خوب است اما این وضعیت برای چهارمین سال است که اجرایی می شود. این نشان دهنده این است که سمت و سوی این اقتصاد، اقتصاد مقاومتی نیست. به نظر می رسد دولت گام موثری در بحث اقتصاد مقاومتی بر نداشته است.

 

مصاحبه و تنظیم: فاطمه محمدرضایی

ارسال نظر

آخرین اخبار