اظهاراتی عجیب رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌های مینودشت و گالیکش در جلسه ستاد دهه فجر گالیکش!!!.

اظهاراتی عجیب در جلسه ستاد دهه فجر گالیکش!

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما در خبری با عنوان «اظهاراتی عجیب در جلسه ستاد دهه فجر گالیکش! / برخی به دنبال تضعیف روحیه استکبارستیزی در جامعه هستند» مدعی شده است که در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان گالیکش رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گالیکش خواستار عدم آتش کشیدن هرگونه پرچم یا مجسمه‌ای در راهپیمایی 22 بهمن شده است.

به گزارش گلستان 24، چرا مرگ بر آمریکا مىگوییم و پرچم آنان را آتش مى‏زنیم و توطئه‌های آمریکا علیه ایران چه بوده است؟

براى ارائه پاسخى مناسب، این مسئله را از ابعاد مختلف موردبررسی قرار می‏دهیم:

الف) ازنظر شرعى و دینى: در فرهنگ و ادبیات اسلامى موارد متعددى یافت مى‏شود که خداوند و بزرگان دین مشرکان، ظالمان و مستکبران و... را لعن و نفرین کرده ‏اند و بر آن‌ها شعار مرگ فرستاده‏ اند ازجمله این آیات: إِنَّ اَلَّذِینَ یُؤْذُونَ اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اَللَّهُ فِی اَلدُّنْیا وَ اَلْآخِرَةِ؛ آنها که خدا و پیامبرشان را آزار می‌دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته (احزاب، آیه 57).

قُتِلَ أَصْحابُ اَلْأُخْدُودِ؛ مرگ بر شکنجه ‏گران صاحب گودال آتش (بروج، آیه 4).

قُتِلَ اَلْإِنْسانُ ما أَکْفَرَهُ؛ مرگ بر انسان چه قدر کافر و ناسپاس است‏ (عبس، آیه 17).

همچنین یکى از وظایف و واجبات «تبرى» و بیزارى از دشمنان اسلام است که این بیزارى در زبان و عمل ظهور مى‏یابد. بنابراین صحت اصل شعار مرگ و برائت از دشمنان الهى روشن شد.

اما در تشخیص این‌که آیا آمریکا مشمول این شعار است یا نه؟

با در نظر گرفتن ابعاد توطئه و جنایت آمریکا علیه مردم ایران و سایر ملل مظلوم جهان و خصومت و دشمنی آشکار آن با دین اسلام، شکى باقى نمى‏ماند که آمریکا مصداق مسلم شرک، کفر، عصیان و استکبار در زمین است و مسلمانان تنها موظف به بیان این انزجار است، بلکه وظیفه‌دارند در عمل نیز با آن مبارزه نمایند تا هرگونه سیطره و سلطه این استکبار بر مسلمانان، برداشته شود.

قرآن کریم مى‏فرماید: وَ لَنْ یَجْعَلَ اَللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى اَلْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً (نساء، آیه 141)؛ اعلام شعار مرگ بر آمریکا به معناى نپذیرفتن و زیر بار سلطه نامشروع آمریکایى تمامیت طلب نرفتن و به معناى برائت از آن است، همان‌گونه که خداوند و رسولش نیز از مشرکین برائت مى‏جویند. أَنَّ اَللَّهَ بَرِی‏ءٌ مِنَ اَلْمُشْرِکِینَ وَ رَسُولُهُ (توبه، آیه 30).

بنابراین ملاحظه مى‏نمایید که هرچند خداوند در آن آیه کریمه مسلمانان را از توهین کردن به بت‏هاى اهل کفر بر حذر مى‏دارد ولى در موارد متعدد دیگرى به لعن و نفرین با مشرکان بر خواسته و مسلمانان را به اعلام انزجار و برائت با آنان در عمل و گفتار فرامی‌خواند.

علت این امر رعایت موقعیت و شرایط مسلمانان و مصالح جامعه اسلامى و نیز چگونگى مواضع دشمنان است و تشخیص آن بر عهده حاکم و مسؤولین جامعه اسلامى است.

ب ) ازنظر مناسبات حکومتى:

در این مورد نظرات متفاوتى وجود دارد:

الف) نظر مخالفان: پرچم نماد مردم یک کشور است و نباید با به آتش کشیدن آن به مردم آن کشور توهین شود.

ب ) نظر کسانى که موافق آتش کشیدن پرچم آمریکا هستند:

اولاً: موضع منفى دولت آنان در حد یک حرکت رسمى دولتى است و ربطى به خیزش مردم ستمدیده و ابراز انزجار از ستم‏هاى آمریکا به شکل کنونى ندارد، کما این‌که در بسیارى از نقاط دیگر جهان نیز چنین است.

ثانیاً: آتش زدن پرچم آمریکا توهین به مردم آمریکا نیست، همچنان که رهبران نظام بارها اعلام کرده‏اند که ما با مردم آمریکا دشمن نیستیم، بلکه نشانه خشم علیه سیاست‏هاى استکبارى و ظالمانه آمریکا است و پرچم امریکا به‌عنوان نماد و سمبل نظامى مستکبر و زورگو و خائن به حقوق بشر مورد نفرت همه ملل ستمدیده است.

ثالثاً: آتش زدن پرچم امریکا حاوى این پیام براى مردم آمریکا است که بدانند دولتمردان آن‌ها حیثیت و اعتبار بین ‏المللى ‏شان را لکه‏ دار کرده‏ اند، لاجرم بکوشند که با دقت در انتخاب رهبرانشان و اعتراض به عملکردها آنان موجبات تغییرات اساسى در سیاست خارجى ایالات‌متحده پدیدآورند.

رابعاً: ابعاد توطئه آمریکا علیه مردم ایران عبارت است از:

1- کودتاى آمریکایى، انگلیس 28 مرداد 1332.

2- لغو قراردادهاى تسلیحاتى با ایران بعد از انقلاب.

3- حمایت از تجزیه ایران.

4- پشتیبانى از تروریسم بر ضدانقلاب اسلامى.

5- جاسوسى دیپلمات‏هاى آمریکایى و تلاش آن‌ها جهت براندازى نظام.

6- توقیف اموال ایران در آمریکا.

7- تحریم کامل اقتصادى و...

8- حمله نظامى در ماجراى طبس.

9- کودتاى نوژه.

10- حمایت آشکار آمریکا در جنگ از عراق و مداخله در جنگ به نفع عراق که تنها یکى از آن‌ها سرنگونى هواپیماى مسافربرى ایران بر فراز آب‌های خلیج‏ فارس و کشتن صدها مسافر آن بود.

خلاصه با توجه به ابعاد وسیع توطئه‏هاى آمریکا علیه ملت ایران، یکى از راه‏هاى نشان دادن خشم ملت ایران و اعتراض نسبت به سیاست‏هاى استکبارى آمریکا، آتش زدن پرچم آمریکا است.

خامسا: مگر مردم آمريكا بر ملت‌های ديگر چه برتری و مزيتی دارند كه نبايد خاطر شريفشان ناراحت شود، درحالی‌که هرروز میلیون‌ها انسان بی‌گناه براثر سیاست‌های ظالمانه و استكباری آمريكا و توسط سازمان‌های امنيتی و اطلاعاتی و رژیم‌های دست‌نشانده آمريكا از حداقل حقوق مسلم خود محروم می‌شوند.

آيا دولت آمريكا برای حقوق ملت‌های ديگر احترامی قائل است كه ما مواظب باشيم كه خدای‌ناکرده ملت آمريكا آزرده‌خاطر نشود.

آيا نبايد ملت آمريكا با مشاهده این‌همه اعتراض در سراسر جهان به اين فكر فرورود كه چه شده است كه در اكثر نقاط جهان مردم عليه سیاست‌ها و دولتمردان آمريكا اعتراض می‌کنند پرچم آمريكا را به آتش می‌کشند و آدمک‌های دولتمردان آمريكا را می‌سوزانند.

سادسا: حتی خود مردم معترض آمریکا هم پرچم خودشان را آتش می‌زنند! خب این یعنی چی؟ یعنی دارن به خودشان توهین می‌کنند یا یعنی با حکومتشان مخالفن؟؟

نتیجه این حرکت یکى از دو چیز است:

1- یا مردم آمریکا حامى سیاست‏هاى ظالمانه راهبرانشان هستند، بنابراین مردم آمریکا با توجه به نقش آن‌ها در انتخاب دولتمردان خود شریک جرم محسوب مى‏شوند و در مقابل جنایات دولتمردان خود و تضییع حقوق ملل مظلوم جهان توسط آمریکا مسئول مى‏باشند. پس اگر توهین به آنان نیز تلقى شود نابجا نیست.

2- یا آنان حامى چنان سیاست‏هایى نیستند و مسیر خود را از سیاستمداران جدا مى‏دانند، لاجرم این مسئله به معناى توهین به آنان نیست.

قرآن کریم در سوره توبه در آیه 120 مى‏فرماید: ...وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغِیظُ اَلْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اَللَّهَ لا یُضِیعُ أَجْرَ اَلْمُحْسِنِینَ؛ مسلمانان هیچ قدمى که کفار را خشمگین کند برندارند و هیچ دستبردی بر دشمنان دین نرسانند جز آن‌که در مقابل از این رنج و آلام عمل صالحى در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد کرد» و به قول مرحوم شهید بهشتى: «آمریکا از دست ما عصبانى باش و از این عصبانیت بمیر»./نیلکوه

ارسال نظر

  • عمار ولایت
    1

    سلام
    واقعا جای تاسف داره
    امسال میگن پرچم هاشون رو آتش نزنیم لابد سال دیگه میگن شعار هم ندهیم!!!
    اگه منظورشون از سایر کشورها آمریکاست باید یادآوری کنم که مگر امام خمینی(ره) نفرمود آمریکا شیطان بزرگ است؟
    اینها که خودشه شون رو داعیه دار امام و پیرو خط امام میدونن....
    و اگه منظورشون فرانسه است باید عرض کنم بعلت توهینی که روزنامه فرانسوی نسبت به ساحت مقدس پیامبر مهربانی ها داشت این کشور نه تنها در ایران بلکه در بین تمام مسلمانان جهان نیز منفور شده است...
    آیا با وجود این نباید انزجار خود را نسبت به این کشورها اعلام کنیم!!!؟؟؟

    • gorgan
      0

      وقتی ما پرچم کشوری را آتش میزنیم این اجازه را به کشوریمثل عراق می دهیم که پرچم مارا با نشان الله به آتش بکشند.
      وقتی ما پرچم کشوری را که ارزش و رسمیت و ملیت آن کشور است را آتش میزنیم آنان این جرئت را پیدا می کنند که به قرآن و پیامبر ما که ارزش والای کشور ماست توهین کنند.
      ما باید با عمل با دولت و سیاست آنان مبارزه کنیم نه با ملت آنان.
      درثانی انسان نباید با ترس زندگی کند زیرا زنگی با ترس در واقع زندگی نیست بلکه نفس کسیدن است و بس...
      مسئولیین باید بدون ترس فعالیت کنند یقینا نتیجه بهتری خواهد داشت!!!

  • گلستانی
    1

    پرچم نماد هست . درضمن اونها ظبم و توهین شروع کردند.
    ظلم به مسلمانان . توهین به پیامبران . استعمارگری . چپاول . کودک کشی . تروریست پروری چطوری محکوم کنیم ؟
    ساکت باشیم هرکار دلشان میخواد بکنند ؟ ایا با سکوت اونها دیگه توهین و ظلم نمیکنند؟

    اینقدر ساده نباشیم

آخرین اخبار