مهدی تقی پور، مدیر مدرسه رستگاران و فعال فرهنگی شهرستان کردکوی:

خداوند وعده داده است، هر کس برای رضای او کاری انجام دهد، وی را یاری خواهد کرد. پس امام خمینی (ره) را هم یاری کرد. چون محور باور ها و اعمالش خدا بود.

ایمان به خدا رمز پیروزی امام خمینی بود

به گزارش گلستان 24، امام خمینی (ره) در سال های سخت دهه پنجاه، به راحتی توانست مردم ایران زمین را با خود همراه کند و کفر و طاغوت غول پیکر آن زمان را با خاک یکسان کند. اما چگونه؟ راز موفقیت امام خمینی (ره) چه بود و چگونه توانست در دل مردم همه اقشار یک ملت رسوخ کند؟

مهدی تقی پور، مدیر مدرسه رستگاران و فعال فرهنگی شهرستان کردکوی، در گفت و گو با گلستان 24 درجواب این سوال می گوید این وعده خداست. خدا فرموداگر کسی مرا یاری کند و همه کارهایش به نیت رضایت من باشد، من در کارهایش او را یاری می کنم. امام خمینی (ره) هم، مهمترین شعار و نیتشان رضایت خدا بود و همه کارهایشان را با نیت رضایت الهی انجام می دادند، خدا نیز تمام گام های وی را استحکام و دلش را قوت بخشید. آن چیزی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران و موفقیت امام خمینی (ره) در کارها شد، خدا محوری و ایمان بود. او به مردم مومن باور داشت. مردمی که دنیا و مسائل دنیوی برایشان مهم نبود و فقط خدا را مهم می انگاشتند.

امام خمینی

وی معتقد است که هر آن کس که امام (ره) می شناخت بر این باور است که چون ایشان همه کارهایش بر اساس فرامین الهی بود، خداوند به بهترین وجه و بر اساس وعده های الهی که در قرآن آمده به وی را یاری نمود.

حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان این آرمان ها و نگاه های خدا محورانه امام (ره) را به کودکان نسل امروز منتقل کرد؟ آیا می شود به آنان فهماند که بر ایران و ایرانی در سال های قبل از انقلاب چه گذشت؟

تقی پور

 تقی پور در این باره معتقد است ، یکی از روش های مهم آن است که این موضوع را در حد زبان و فهم کودکان امروز بیان کنیم. مثل همین کاری که شبکه هایی همچون پویا می کند. وی می گوید با انیمیشن و داستان سرایی می شود خیلی از وقایع و حال و حوای آن روز ها را برای بچه ها به تصویر کشید. مردم آن زمان، ساواک و فعالیت های امام (ره) را، همان گونه که اسلام هم تاکید می کند، با قصه گویی و داستان سرایی برای بچه های باز گو کنیم. حتی خدا هم در قرآن کریم از قصه گویی برای فهم سخنانش استفاده می کند.

خدا محوری و ایمان به خدا، راز بزرگ این پیروزی است. اگر بخواهیم ایرانی آباد و مستقل داشته باشیم، باید همچنان بر اساس همین محور حرکت کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار