شهردار بالاخره به شورا آمد!

حسین صادقلو، شهردار گرگان که مدتها در صحن علنی شورای شهر غیبت داشت، بالاخره امروز در سیصد و چهل و یکمین صحن علنی حضور یافت.

پازل شورای شهر گرگان تکمیل شد

سیصد و چهل و یکمین جسه علنی شورای شهر گرگان، بالاخره با حضور شهردار برگزار شد!

به گزارش گلستان24،​ این جلسه که تقریبا با 30دقیقه تاخیر آغاز شد در نهایت با ورود حسین صادقلو و روبوسی وی با اعضای شورای شهر رسمیت گرفت.

حسین صادقلو

شهرداری تهران چندین بار در خصوص ساختمان پلاسکو اخطار داده بود

قدس مفیدی، رئیس شورای شهر گرگان در ابتدای جلسه بدون اشاره به این حضور، به حادثه جانسوز ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: این حادثه ما را متوجه خودمان در ابعاد فنی و مهندسی، مدیریت بحران و موضوعات آتش نشانی کرد که اگر کمبود وسایلی داریم و اگر لازم است استفاده از دستگاه اطفا و اعلام حریق در ساختمان ها اجباری شود این را به اجرا بگذاریم.

وی تصریح کرد: ساختمانی که فرو ریخت عمری حدود 54 سال داشت، بعد از انقلاب اسلامی حدودا چهار بار ورژن های جدید شهرداری را مورد بازبینی قرار دادیم که این ساختمان منطبق بر هیچکدام نبود، همکاران شهرداری تهران بارها تذکرات مبسوطی در این خصوص فرمودند و چندین بار اخطار داده بودند اما اهالی ساختمان و ذی نفعان زیاد جدی نگرفتند به اضافه اینکه ملاحظات اجرایی ساختمان با اسکلت فلزی بیشتر از بتنی است.

قدس مفیدی تأکید کرد: این نشان می دهد باید حتما اخطار جدی به ساختمان هایی بدهیم که قدمت آنها زیاد است و لازم است نگاه جدی به حوزه مقاوم سازی داشته باشیم.

درخواست از شهردار گرگان برای برگزاری مراسم هفتم آتش نشانان شهید پلاسکو

اسدالله کبیر عضو دیگر شورا بود که در این جلسه سخن گفت، وی از شهردار خواست تا مراسم هفتم آتش نشانان شهید ساختمان پلاسکو در گرگان برگزار شود.

پس از وی، ابراهیم جرجانی، عضو همیشه طرفدار شهردار در ابتدای سخنانش به حضور صادقلو پس از چندین مدت غیبت در شورا اشاره کرد و با این تعبیر که شهردار به خانه خودش آمد از او استقبال کرد.

شیرهای آتش نشانی سطح شهر گرگان کم است

جرجانی نیز به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: شیرهای آب سطح شهر برای آتش نشانی محدود است که سازمان آب باید آن را مدنظر قرار بدهد و برای آن جانمایی مناسب هم داشته باشد و لازم است آتش نشانی گرگان هم بررسی کلی در این خصوص داشته باشد و خیلی از صنف ها را از نظر ایمنی کنترل کند.

وی افزود: من فکر می کنم تجهیزات لازم در آتش نشانی گرگان اتفاق افتاده ولی علی ایحال این اتفاق باید بیش از پیش چشم و گوش ما را باز کند، ایستگاه 5 آتش نشانی گرگان نیز تخصصی شده است که این جای بسی خوشحالی است.

جرجانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر بازنشستگی بعد از 20 سال آتش نشانان این امر را مایه قوت قلب و کاهش استرس شاغلین این عرصه برشمرد.

ما تازه فهمیدیم آتش نشان های ما درگیر یک جنگ هستند

پایین محلی نیز با تسلیت این حادثه ناگوار خاطرنشان کرد: گاهی باید اتفاقی بیافتد تا ما متوجه اطراف شویم، ما تازه فهمیدیم آتش نشان های ما درگیر یک جنگ هستند، اینها باید یک تلنگری برای همه ما باشد تا در هر شغلی که هستیم به نحو احسن کار خود را انجام دهیم، آتش نشان ها لباس ضدحریق داشتند نه ضدآوار، آنها با علم به این خود را فدا کردند.

این جلسه با این مقدمه، یک ویژگی منحصر به فرد داشت، آن هم حضور حسین صادقلو شهردار گرگان بود که این پرسش که چه چیزی باعث این حضور شده است را در ذهن عموم به خصوص خبرنگاران پررنگ کرد.

مصوبات و حواشی احتمالی این جلسه در خبرهای بعدی متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار