سیدحسین علوی در مصاحبه با گلستان24؛

در واقع ملت و دولت پس از این همه سال رهبری حکیمانه امام خامنه ای، در این پسابرجام و عقب نشینی هسته ای دولت و بدعهدی آمریکا که تجربه ای سنگین برای ملت بوده چاره ای جز اجرای دقیق فرمان معظم له در اجرایی نمودن دقیق اقتصاد مقاومتی ندارند.

اقتصاد مقاومتی تنها راه پیش روی دولت

سید حسین علوی، مدیر کل  سابق کتاب خانه های استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای عزیز(مدظله) ، علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم و رشد تولید داخلی و همچنین ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و در نهایت تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود را در عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی دانستند.

 وی تاکید کرد: در واقع ملت و دولت پس از این همه سال رهبری حکیمانه امام خامنه ای، در این پسابرجام و عقب نشینی هسته ای دولت و بدعهدی آمریکا  که تجربه ای سنگین برای ملت بوده چاره ای جز اجرای دقیق فرمان معظم له در اجرایی نمودن دقیق اقتصاد مقاومتی ندارند.

علوی ادامه داد: با عنایت به فرصت سوزی هایی که بعد از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به دولت، توصیه جدی اندیشمندان حوزه اقتصاد و مطالبه مردم از دولت اهتمامی جدی، در اجرای این نسخه شفا بخش مشاهده نکردند، همه مسئولین  نباید  در این خصوص سهل انگاری کنند و بیش از این کشور را با خسارت به پیش ببرد.

وی با اعتقاد به این که تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی، نشان از اطلاع دقیق معظم له نسبت به اقتصادهای غربی دارد که اکثر آنها امروزه با مشکلات و بحرانهای عجیب و غریب گرفتارند، گفت: البته مطالبه اساتید این حوزه و مردم، درخواست اقدام بهنگام و آگاهانه در این مهم است و بر این باورند که نتیجه قطعی حاصل خواهد شد، اما در طی تلاش جهادگونه و در طول زمان مشخص.

 سیدحسین علوی تاکید کرد : هدف، کمک به دولت است در عبور از رکود ایجاد شده و دولت نیز نقدها و توصیه های دلسوزانه در این مهم را در جهت کمک به اعتلای کشور بداند و بپذیرد. اگر همتی اندیشمندانه و جهادی را در این امر مهم داشته باشیم شاهد ایجاد اشتغال واقعی، سرمایه گذاری های منجر به تولید، فناوری های گره گشا، تقویت واقعی پول ملی، اختصاص بازار ملی به تولید کننده داخلی، صادرات کالا و بالا رفتن سطح درآمد مردم و جلوگیری از فرار سرمایه به سوی درآمدهای کاذب و ... خواهیم بود.

 

اقتصاد مقاومتی

 

مدیر کل سابق کتاب خانه های استان عنوان کرد: البته همگان باید در این امر مهم یاری گر باشند که در ادامه به بخشی از توانهایی که میشود، خرج این مهم کرد اشاره می شود:

۱-دانشگاهها و موسسات علمی باید با تبیین موضوع و ارائه راهکارها نقش آفرین باشند در امر اقتصاد مقاومتی بطرق ذیل:

الف : ایجاد ادبیات علمی در خصوص اقتصاد مقاومتی

ب: نظریه پردازی در اقتصاد مقاومتی

ج:  تدوین الگوهای عملی در راستای اقتصاد مقاومتی

د: گفتمان سازی در محافل دانشگاهی

ه: تناسب بخشی اقتصاد مقاومتی با الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی

۲-مردم ، به این امر کمک کنند و هم از دولت مطالبه گر باشند

۳-مجلس با مطالبه گری از دولت، قانونگذاری ها و اصلاح قوانین دست و پاگیر و اصلاح نظام اقتصادی به ثبات و شتاب این امر کمک کند

۴-دولت در اجرای دقیق، باعث تقویت تولید داخلی و رقابتی نمودن امر تولید با بهره مندی از ظرفیت صنایع  بزرگ و کوچک گردد

۵- دولت در شناسایی فعالیت ها و زنجیره های اقتصادی مزیت دار کشور و تمرکز بر روی آنها و معرفی به سرمایه گزاران بکوشد

۶- دولت به دانش بنیان شدن امر صنعت کشور کمک نماید

۷- تلاش قوا در جلوگیری قاطع از فساد های اقتصادی، مبارزه جدی با ویژه خواری و امر قاچاق  و در نهایت کمک به توسعه امنیت اقتصادی

۸- تلاش مضاعف دولت در مقاوم سازی، آسیب زدایی و ترمیم ساختارهای  فرسوده و ناکارآمد اداری و بودجه

۱۰-تلاش قوا در کاهش وابستگی های خارجی و جلوگیری از واردات بی رویه

۱۱-تلاش دولت در برقراری ارتباطی سالم با کشورها البته با حفظ منافع ملی و دقت در عدم نفوذ وسلطه بیگانگان و تبدیل کشور به مصرف کننده

۱۲- توجه زیاد مجموعه دستگاههای فرهنگی دولتی و غیر دولتی به الزامات و پیش‌نیازهای فرهنگی اقتصاد مقاومتی

و دهها نکته مهم که در صورت ایجاد عزم ملی در اجرای این سیاست مهم ابلاغی رهبر معظم انقلاب به دولت، می تواند توفیقات فراوانی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورد.

 

مصاحبه و تنظیم: فاطمه محمدرضایی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار