حاشیه های احداث تله کابین نهارخوران؛

سخنان متضاد مسئولین شهری و استانی در رابطه با پروژه های شهرداری شبهاتی را در بین شهروندان گرگانی به وجود اورده،و باعث بی اعتمادی انها نسبت به نهاد های مربوط شده است.

جدال مسئولین باعث پسرفت گرگان می شود/نهاد های مسئول شفافیت سازی کنند

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24؛ شهرگرگان به واسطه دارا بودن جنگل های انبوه و داشتن خلیجی زیبا همیشه مقصد گردشگرانی بوده است که مسافت های طاقت فرسایی را طی کرده اند تا به این محل برسند؛ تا از زیبایهای این شهر بهره ببرند.

جنگل زیبای نهارخوران که از هدف های گردشگری شمال  کشور نیز می باشد،جای پیشرفت زیادی دارد و می توان با تجهیز ان فضایی مناسب برای جذب گردشگران را به وجود اورد.

نام شهردار گرگان به علت کارهایی عمرانی که به خوبی در سطح شهر اجرا کرده ،و پروژه های عمرانی، زیر بنایی که برای اینده در نظر دارد، همیشه در سطح اخبار دسته یک و جنجالی شهر دیده می شود،این مسئله به گونه ای است که وی هر دفعه با خبر دادن از طرح های اینده شهرداری باعث یک جنجال جدید درسطح شهر می شود.

با توجه به اخبار منتشر شده این کش قوس ها و جنجال ها بدین علت است که عده ای از شهروندان، مسئولین شهر و استان با ایده های اقای شهردار موافقند و عده ای نیز با این برنامه ها مخالفت می کنند؛گفته می شود مخالفت ها به این علت است که به نظر منتقدان طرح های شهرداری مضراتشان برای شهر بیشتر از فواید ان است.

مخالفان شهردار در شورای شهر به واسطه قوانینی که برای منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی وجود داشت استفاده کردند و تواسنتند تا باحکم دادستانی؛  شهردار گرگان را از سمت خود برکنار کنند، اما حدود دو روز بیشتر از صدور این حکم تعلیق به کار نگذشته بود که تصویر حکم لغو دستور برکناری شهردار توسط دادگاه، در فضای مجازی پخش شد و تعجب همگان را برانگیخت.

طبق قوانین اگر فرد بازنشسته باشد حق ندارد در مناصب دولتی پست بگیرد و فعالیت کند،حال با این کش وقوس های پیش امده معلوم نیست که در اینده شهردار گرگان  در سمت خود  باقی می ماند یا می رود.

سر اغاز مخالفت های شدید منتقدان به طرح های شهرداری، از خبر ساخت تله کابین در جنگل های نهار خوران بود،به طوری که شبکه های معاند در خارج از کشور هم به این موضوع پرداختند؛در ادامه این مخالفت ها مسئولان بلند پایه استان نیز از اجرای طرح احداث تله کابین انتقاد کردند و خواستار لغو اجرای این طرح شدند.

نماینده شهرهای گرگان و اق قلا در مجلس؛ ضمن مخالفت با این طرح گفته است:این طرح به مجوز  از سازمان حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی نیاز دارد و به علت مخالفت های صورت گرفته تا کنون مجوزی از سوی منابع طبیعی صادر نشده است.

نور محمد تربتی نژاد  در خصوص  ایجاد طرح گردشگری در گرگان اظهار داشت: طرح  های توسعه فضای گردشگری در بعضی از مواقع متضاد با سیاست های حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می باشد،این طرح هم به علت مشکلاتی که برای جنگل ها به وجود می اورد جزء همین دسته است؛ بنابراین باید تله کابین در یک مکان دیگر ساخته شود،منطقه هزار پیچ مکان مناسبی برای جایگزینی این طرح می باشد.

این صحبت های اقای تربتی نژاد در حالی مطرح شده است که به گفته اقای صادقلو شهردار گرگان ، تمامی مجوز ها از جمله مجوز منابع طبیعی برای احداث تله کابین گرفته است.

شهرداری گرگان بطور کلی نقش خود را در پیشرفت شهر به خوبی اجرا کرده است و نشان داده که می توان پروژه های عمرانی سنگین را در کمترین زمان و به بهترین شکل انجام داد،طرح های تکمیل شده نظیر پل های روگذر و زیر گذر از جمله فعالیت های به اتمام رسیده شهرداری است.

 

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار