هفته ی گذشته امین زندگانی با حضور در برنامه خندوانه اعلام کرد قصد دارد کمپینی برای حفاظت از محیط زیست فضای مجازی راه اندازی کند.

الفاظ رکیک! عامل آلودگی محیط زیست مجازی
 به گزارش گلستان 24 هفتاد درصد از کاربران اینترنت در ایران از شبکه های مختلف اجتماعی در فضای مجازی استفاده می کنند و این یعنی بخش مهمی از فرهنگ و ادبیات ما در حال رقم خوردن در این فضا است.کمپین جهانی حفاظت از محیط زیست مجازی چند وقتی است که به همت امین زندگانی شروع به کار کرده و مخاطبان فضای مجازی را با خود همراه کرده است.

الفاظ رکیک! عامل آلودگی محیط زیست مجازی

هفته ی گذشته امین زندگانی با حضور در برنامه خندوانه اعلام کرد قصد دارد کمپینی برای حفاظت از محیط زیست فضای مجازی راه اندازی کند.

 

 

 

این هنرمند و بازیگرسینما و تلویزیون هدف از راه اندازی این کمپین را ترویج اخلاق مداری در فضای مجازی و ارتباطات افراد در این فضا دانست و افزود : صفحه کمپین حفاظت از محیط زیست مجازی با هدف سلامت بخشی و ایجاد فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی راه اندازی شده است و اصلی ترین قانون این کمپین جلوگیری از استفاده از الفاظ رکیک و ابراز نظرهای غیراخلاقی و در ادامه آموزش استفاده از لغات مناسب برای بیان مخالفت ها و احساسات منفی و در آینده بررسی علل روانی پنهان شدن انسان ها در پشت عکس ها و نام های غیرواقهی برای استفاده غیرانسانی د خالی از فرهنگ از دنیای مجازی برای تخریب دیگران خواهد بود.

 

امین زندگانی با طرح سوالاتی چون "آیا ما فکری برای محیط زیست مجازی کرده ایم؟" "زباله های این محیط را چگونه باید پاکسازی کنیم؟" افزود: تا امروز حدوداً روزانه 100 نفر به دنبال کنندگان صفحه ی حفاظت از محیط زیست مجازی اضافه شده است. یکی از مسائلی که میخواهیم با مردم در این صفحه یاد بگیریم این است که ما حق داریم نقد کنیم و خلاف سلیقه مان اتفاقی که می افتد حرف بزنیم اما اجازه نداریم از هر ادبیات و الفاظی استفاده کنیم. در محیط زیست طبیعی و در جنگل ها چون ناظری وجود ندارد مردم آشغال می ریزند و یا آتشی روشن می گذارند و می روند و آسیب های زیادی به طبیعت می رسانند. همین اتفاق در فضای مجازی نیز رخ می دهدد  و چون حس می کنیم کسی ناظر بر رفتار ما نیست باعث می شود رفتارها و گفتارهای نامناسبی اتفاق بی افتد و در بعضی افراد بحران هویت به وجود بیاورد.

 

همچنین پیش از این نیز صفحه ی تقوای مجازی با راه اندازی هشتگ #تقوا_در_دنیای_مجازی و  آقای علیرام نورایی هنرمند و بازیگر سینما در صفحه شخصی خودشان با هشتک #لطفأ_توهین_نکنید به نوعی آغازگر این حرکت و ترویج رفتار صحیح در شبکه های اجتماعی بوده اند.

 

 

 

امیدواریم دیگر هنرمندان و افراد مشهور کشور نیز با حمایت خود و با ترویج و ادامه دادن چنین حرکات و کمپین هایی در مسیر جلوگیری از  بداخلاقی ها و بی اخلاقی ها در فضای مجازی گام بردارند تا خانواده ها دیگر نگران ناامنی فضای مجازی و تاثیرات منفی آن روی فرزندان خود نباشند.

ارسال نظر

آخرین اخبار